Meet me halfway. - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Elkie R. - WaarBenJij.nu Meet me halfway. - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Elkie R. - WaarBenJij.nu

Meet me halfway.

Door: Elkie

Blijf op de hoogte en volg Elkie

24 Augustus 2013 | Estland, Tallinn

Hey hoi jullie!
Met een breezer ananas en een dubbele whiskey! Ik wil weten hoe het daar gaat! Ik hoop goed.

Hier gaat alles z’n gangetje. Ik heb al veel te lang niets van me laten horen. Ronduit belachelijk gewoon! Ik weet dat er een aantal mensen zijn die het leuk vinden om zo af en toe wat te horen. Bij deze dus weer een update!

Afgelopen cruises waren voor mij wel druk, er waren veel Nederlanders aan boord. Dus heb opzich wel een excuus als jullie een excuus willen horen. Maar eigenlijk was ik gewoon vergeten om een verhaaltje te schrijven hahahahaha heb wel meer aan m’n hoofd zoals slapen. Grapje. Maar even serieus, ik vind dit zelf op zich later over 25 jaar misschien ook wel leuk om terug te lezen, en het is ook wel leuk voor jou, de gulzige lezer. Maar hoe gaat het hier nou dan?! Wel goed opzich. Vermaak me prima, veel nieuwe plaatsen weer gezien en veel nieuwe mensen leren kennen.
Na mijn vorige verhaaltje zijn we in Noorwegen, Ijsland, Engeland, Schotland, Ierland en nog wat andere plaatsen geweest. Noorwegen is erg mooi. De natuurliefhebber kan hier z’n ei kwijt als ze niet vergeten die in te pakken. Erg groen, heel fijn na al die steden! Verse lucht. Ik heb er maar een klein beetje van gezien maar ik begrijp goed dat mensen hier heuze wandeltochten maken. Vooral het varen door de fjorden levert mooie plaatjes op. Ik heb een stel foto’s gemaakt waarvan je ook zou kunnen denken dat een computer fanaat die met de computer in elkaar geknutseld heeft, niets is minder waar want het is NATUUR! Wat ook bij Noorwegen hoort, is Spitsbergen. Ietwat minder groen want het is hier nou eenmaal ietwat kouder, volgens mij valt het onder de noemer toendra want kan mij niet herinneren dat ik er ook maar 1 boom heb gezien. Wel apparte belevenis en bijzonder om daar geweest te zijn. Heuze Noordpoolse chocolade gekocht, maar Milka is toch lekkerder! Nadat we Spitsbergen verlaten hadden, zijn we zo noordelijk mogelijk naar de Noordpool gevaren. De coordinaten heb ik nu niet zo bij de hand, wil ook niet al te bijdehand zijn maar geloof me maar op m’n woord dat het KOUD was! Laten we zeggen dat het min of meer 500 nautische mijlen van de ware Noordpool af was. Interessant! Nooit gedacht dat ik daar zou komen.
Daarna naar Ijsland. Ik kan zeggen dat dit een heel bijzonder land is. Natuurlijk is dit een vulcanisch eiland en dat is overal te zien. Zo bestaat het landschap vooral niet uit weilanden, maar uit vulcanish gesteente waar een soort van mos op groeit. In Reykjavik ben ik op een crew tour naar de Blue Lagoon gegaan. Dit is een natuurlijke bron, waar het water uiteraard niet roze of oranje maar een hele mooie lichtblauwe kleur heeft. Ik zeg, google er even op en kom hierover meer te weten. Het was een erg relaxte morgen, maar ook moest hierna gewerkt worden. De groep bestond uit zo’n 30 personen die op deze tour mee waren, en eigenlijk allen die ik sprak toen we aan het werk waren, waren zo relaxt, was wel beetje vaag maar ja daar doe je niets aan. Voor de rest was het ook koud daar. Wel grappig grapje grapten er wat, Ijsland ziet er wel groen uit met al dat mos en zoveel ijs is daar niet te zien, terwijl Groenland dan weer eigenlijk niet zo groen is maar dat daar wel veel ijs te zien is. Ik denk dat de persoon die die namen verzonnen heeft een soort van genie was die er gewoon mee weg is gekomen haha wat een drol moet dat zijn geweest.
Na Ijsland kwam Schotland weer en Engeland. Daar eigenlijk niet zoveel over te vertellen. Leuke landen hoor maar waren we al eerder geweest, niet in dezelfde plaatsen maar het kan me opzich niet heel erg boeien. Niet dat het er niet mooi is ofzo, maar ik heb er gewoon niet zoveel mee. Waar ik over bepaalde bestemmingen de langste oneindige verhalen kan schrijven (check mijn vorige reizen lol) heb ik die behoefte bij deze landen niet zo. Eigenlijk komt het erop neer dat ik met een groep collega’s naar het terras gegaan ben, wifi en supermarkt bezocht heb. Die laatste 2 zijn op plekken waar we vaker komen wel vaker aanwezig haha.
Verder natuurlijk ook weer in Amsterdam geweest. De 5de augustus was wel heeeeeel leuk!! Want paps, mams, Guus, Patricia & Luuk zijn op bezoek geweest!!! :D Was toch wel heel bijzonder. Heb ze op het station opgehaald en toen zijn we samen naar het schip gelopen alwaar ik ze vanalles heb laten zien. Ook hebben ze meer even aan het werk gezien/gehoord want mijn stem was ook een poosje op het hele schip te horen, dus wel leuk voor ze. Was echt super leuk en paps & mams komen nog een keer in september wanneer ik voor de laatste keer weer in Amsterdam ben. Leuk leuk leuk!!
Wat dat laatste omroepen betreft, ik was een poosje ook een halve beroemdheid op het schip. Mensen die ik niet ken, kenden mij. Mensen die vroegen of ik de Elkie was die ze elke dag meerdere malen hoorden. Lachen! Zelfs op land werden er foto’s gemaakt zonder dat ik het wist. En ook op de crew party die we laatst hadden waren er een paar mafkezen die heel beleefd vroegen of ik met ze op de foto wilden, echt te hilarisch voor woorden! Nu ben ik niet meer zo beroemd want hoef het niet meer te doen maar was wel lollig.
Verder zitten we nu weer in de cruise langs Rusland, waar ik er af zal gaan voor de eerste keer! Verder komen we nu op veel plekken waar we al eens geweest zijn, dus dat is altijd ook wel leuk want dan weet je een beetje hoe & wat. Zoals gezegd zijn we straks voor de laatste keer in Amsterdam en daarna gaan we naar de Middellandse Zee, waar ik ook wel zin in heb. Eindelijk zomer! Ik mis de zon op mijn huid, ik wil de zee zien, ik MIS de zomer big time! Ik kan niet wachten!! Gelukkig duurt het niet lang meer. We komen ook in Bordeaux waar we een overnachting hebben, iedereen zegt dat dat helemaal geweldig is, dus ik ben erg benieuwd. Verder komen we rond die zee op meerdere plaatsen die ik al een tijdje op mijn bucket list had staan, zoals La Spezia. Google maar weer ja! En nog wel een aantal andere plaatsen. Verder ben ik nu net over de helft van het contract, het zal vanaf nu wel snel gaan. Ik heb zo’n zin om naar het zuiden te gaan en zitten dan op al die zonnige plaatsen!
Nou je merkt het wel, ik heb het prima naar m’n zin en het is heel leuk om de familie tussendoor even te zien, ik denk ook dat het dat allemaal gemakkelijker maakt voor me om zo lang weg te zijn want echt weg weg ben je dan ook niet helemaal! Voor de rest ben ik nog steeds erg dankbaar dat ik dit allemaal mee mag maken. Als je iets echt wil dan is er altijd een weg, zo blijkt het maar weer. Dames en heren, dit was het weer voor vandaag. Ik hoop dat het goed met jullie allemaal gaat, ik mis jullie natuurlijk wel!

Kusjes en paps en mams tot heel snel!! :D

  • 25 Augustus 2013 - 11:35

    Zeg Ik Niet:

    Wat een leuk verslag weer, mooi dat het bevalt!!
    Maar als Ijsland groen is, en Groenland is ijs. Is Rusland dan heeel heul heul druk, rustland jajajajahaha.
    Ik had nog n vraagje kun je de schipper niet vragen of die even met zn bootje over het kanaal hier langs kan en even in vrieznveen aanlegt. Dan kan ik ook kijken..
    Groetjes

  • 25 Augustus 2013 - 12:34

    Moeders:

    Mooi verhaal Elk, wij verheugen ons ook al op volgende week tot dan !! Dikke pakkerd mams

  • 25 Augustus 2013 - 12:45

    Paps:

    Tof,verhaal kukn ,mooi dat je het naar je zin hebt, wat geweldig dat je een poosje beroemd bent geweest gelukkig maar alleen opt schip en ietsjes erbuiten, krijg ook geen (pool)ster allures. Groetjes paps en tot volgende week.

  • 25 Augustus 2013 - 13:18

    Det :

    Hoi Elkie,
    Dat was weer eens een mooi verslag. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Waar vind ik de foto's?

  • 25 Augustus 2013 - 13:55

    Joke:

    Ha Elkie,
    Dat is nog eens een lang verhaal, leuk om te lezen, ik ben ook wel benieuwd naar de foto's!
    Heel veel plezier nog en geniet de komende tijd nog van het mooie weer, en de mooie plekken!
    Groetjes Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Elkie

Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen op verschillende plaatsen ter wereld. Maar als je meer van diepte houd, is dat ook prima. Al weet ik niet precies of je daarvoor nu bij de goede persoon bent beland. Dat oordeel mag je zelf vellen.

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 63682

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 31 Oktober 2015

Ryndam

18 Januari 2014 - 01 Juli 2014

ms Volendam

17 Mei 2013 - 13 November 2013

ms Prinsendam

12 September 2012 - 14 Maart 2013

ms Volendam

22 Juli 2009 - 06 Februari 2010

VS - Miami

31 Januari 2008 - 21 Juni 2008

México - Playa del Carmen

Landen bezocht: