Ice Ice Baby! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu Ice Ice Baby! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu

Ice Ice Baby!

Door: Elkie

Blijf op de hoogte en volg Elkie

17 Februari 2008 | Mexico, Playa del Carmen

Ten eerste allemaal wederom erg bedankt voor de berichtjes die jullie achterlaten. Dit doet me erg goed, vooral op de momenten waarop ik me dan niet zo fit voel zeg maar. Dus vooral mee door gaan (of beginnen, hahahaha). Echt leuk hoor. Echt waar. Nee, ik maak geen grapje. Is echt zo, jahaaa! (Bram weet wel met wat voor een stem je dat moet lezen, he Bram?) Hahaha…

Vandaag moest ik weer om negen uur beginnen en dan tot vijf uur werken. Op zich zijn hele relaxte tijden, want ’s ochtends hoef je niet abnormaal vroeg je nest uit en ’s avonds ben je ook mooi bijtijds weer terug. Alleen internetten wordt erg lastig als ik rekening wil houden met de Nederlandse tijd, waar het 7 uur later is dan hier. Vandaag wederom ijs geschept. Erg moeilijk hoor. Wel is het leuk dat ik vandaag weer veel Nederlanders tegen ben gekomen. Zo ook een vrouw die uit Lichtenvoorde kwam, nou, dat ken ik ook wel zei ik. Zij zegt van waar kom jij vandaan dan, zeg ik uit de buurt van Almelo. Zegt zij oja, dat ken ik wel, ik heb een zus in Wierden wonen, ik zeg oja? Ik woon in de gemeente Wierden, namelijk in Hoge Hexel. Zegt zij ja daar woont mijn zus, aan de Bruinehoopsweg. Zeg ik ja, daar is ook de manege. Zegt zij ja klopt. Vet grappig toch! Kom je hier in Mexico, in Playa del Carmen, doodleuk iemand tegen die het gat Hoge Hexel kent, haha. Dat was wel het laatste wat ik had verwacht. Maar wel leuk.
Van het ijsscheppen leer ik in ieder geval mijn talen. Ik moet zowel Spaans als Duits als Frans als Engels praten, en dat allemaal afwisselend in een hoog tempo. En dan gaat het niet van: Oh een ijsje? Welke smaak? Bekertje of hoorntje? Neen, zo gaat dat niet hoor! Ik probeer er dan ook maar gelijk wat van te maken en knoop dan ook een gesprekje met ze aan. Wel grappig, vandaag ook weer veel Frans gepraat. En dan vragen die lui mij wat, zeg ik ja. En dan denk ik oh dat is helemaal geen Frans, zeg ik yes. Hoezo blond, derde gok: si. Ook fout, komt er als vierde eindelijk een keer oui uit. Haha. Kunnen ze wel om lachen, zijn zij ook weer blij. En sommigen die vragen ook waar ik dan weg kom, zeg ik Nederland. Zeggen zij oh, Amsterdam? Zeg ik nee. Zeggen ze altijd allemaal dat ze een keer in Amsterdam zijn geweest. Leuk, maar daar heb ik niks aan, haha.
Ach, dat ijsscheppen hoef ik niet zo lang te doen. Ik probeer het maar gewoon leuk te maken. Het heeft ook geen zin om elke keer te denken van dat het niet bij de opleiding past en dat je er weinig van leert. Natuurlijk is dat wel zo, maar dat verandert de zaak niet, en dit is nou gewoon wat ik eerst moet doen voordat ik iets anders mag doen wat wat meer diepgang heeft. Zo is het en niet anders. Is goed. Ik zit hier nu lekker even alleen, de muziek lekker hard aan en geen gemekker om de oren. Dat is wel fijn na al dat gekakel over welk ijsje. Zo lekker verder met het boek lezen en ontspannen en daarna als Monique thuis is, gaan we een film kijken. Want we hebben een film gehuurd en gaan die op de laptop kijken. Want tot nu toe zijn we elke avond nog Playa del Carmen ingegaan en na een dag staan voel je na een uur of 13 je kuiten wel een keer, dus nu even lekker niets doen. Nou ja, film kijken dan.
En mijn vrije dag heb ik elke zondag. Want het is hier 6 dagen werken en 1 dag vrij per week. Maar zo komen we wel mooi aan de minimale 90 dagen die school wil hebben dat je stage loopt. En ik heb ook gevraagd of ik zelf mijn vrije dag uit mag kiezen als ik dat wil. En dat mag. Dus als het meezit kunnen we tegelijk vrij zijn en dus zo wat van de omgeving verkennen. Eerst staat Cozumel op het menu, omdat Judith en Miranda daar dus zijn. Misschien lukt het ook wel om met z’n vieren op dezelfde dag vrij zijn, dat zou heel leuk zijn.
En wat ook heel leuk was, was dat mama mij vandaag op mijn Mexicaanse nummer belde. Ze belde exact op het moment dat ik mijn kont had gezeteld in de bus. Dat had ze dus goed gepland, en dat wist ze. Dus best lang gepraat, want dat was pas de derde keer dat we elkaar telefonisch spraken sinds ik hier ben. En omdat het in Nederland op dat moment al 12 uur geweest was, lag de rest van de familie reeds op 1 oor en waren ze waarschijnlijk ook aan het snurken. Erg fijn, en zaterdagochtend (voor mij dan) bellen we weer. Ze zij ook dat iedereen altijd zoveel interesse had in mijn berichtjes en hoe het mij hier afgaat. Erg leuk om te horen! Dus ik zal zeker zorgen dat ik dit bij blijf houden.
Dat was het wel weer voor vandaag. En als ik de komende dagen nog steeds ijs moet scheppen zal ik niks van me laten horen, want zoveel maak ik daarbij niet mee. Behalve mijn Caribische Zee uitzicht.

En de vrijdag en zaterdag waren niet veel anders. En let niet op de titel, ik moest toch iets verzinnen, niet dan!

Nou mensen, hou je haaks. Maar niet te haaks want dan krijg je pijn in je rug. En zorg goed voor elkaar, vooral wanneer iemand zich iets te haaks heeft gehouden.

De foto’s kun je ook als je ze allemaal wilt zien aan me vragen op mijn mail of hyves of wat dan ook, als ik ze allemaal moet uploaden kost domweg gewoon veel tijd. Dus vraag er maar naar als je ze ALLEMAAL wilt zien. Dan stuur ik ze wel. Die die volgens mij de meeste moeite waard zijn zal ik op mijn fotosite (www.flickr.com/photos/elkieinmexico) tentoonstellen.

Uche-kuch uit Playacar. En tot wederhoorns.

Elkie (of ik?)

  • 17 Februari 2008 - 10:14

    Amber:

    Whoe elkie!! Alweer een berichtje van mij;) Ik moet echt lachen om je verhaaltje;) Echt zo elkies;) Ik las bij de vorige een berichtje en ik dacht : Dat MOET van elkies broer zijn hihi
    Maarre ik wil alle fotos wel zien hoor!! Ik denk er egt sirieus aan om naar jouwn ding te gaan! Vet man(H) Moet je nog mar ff weten of ze ook maya tempels etc in de buurt hebben:D Of in ieder geval op bereikbare afstand!!
    Cya!

  • 17 Februari 2008 - 11:03

    Danielle:

    He Elkie,
    Mag je zelf ook ijsjes eten als je toch staat te scheppen?:P Moet je er niet te dik van worden he:P Ben je nu al bruin dna ipv rood? suc6 nog met je ijs deze week
    xxx

  • 17 Februari 2008 - 13:05

    Bram From De "Bekke":

    Nou leuk dat je der nog steeds schik hebt, en anders moet je ma ff kijken bij marc marie huybregts op youtube :D
    Ik ben benieuwd wat je strax mag doen, ja dat is echt waar, ik maak geen grapje neeeee, we missen je echt jaaaaa
    Whahahaha
    Groetjes mij..... :P

  • 17 Februari 2008 - 13:39

    (SN):

    (H)

  • 17 Februari 2008 - 13:42

    Rianne:

    snap niet dat jullie die plaatjes erbij krijgen (even proberen):

  • 17 Februari 2008 - 13:45

    Rianne:

    Mooi verhaal Elk, erruggg leuk geschreven.
    Kan iemand mij duidelijke uitleg geven over het plaatsen van die kopjes,vind ik zo leuk staan maar het lukt mij niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 17 Februari 2008 - 14:52

    Giny:

    Hoi Elkie,Blij te lezen dat het je nu beter gaat. Och ijsjes verkopen lijkt mij wel relaxt werken. En je kan je talen mooi oefenen en hebt contact met mensen. Je schrijft erg leuk, een plezier om te lezen. Ben je inmiddels al wat bruiner geworden? groeten Giny

  • 17 Februari 2008 - 17:12

    Hola Elkie! :

    Hola Elkie! :)
    Usted tiene una gran página del Internet!
    Niza para oírle el tener de diversión en México.
    Tenga un rato agradable allí y no permanezca para desear en el sol :p
    Saludos Ard Abbink

  • 18 Februari 2008 - 12:41

    Faye:

    Hola Elkie!!
    IJsjes scheppen is idd niet het meest denkebare vak met diepgang.. Maar zo kun je wel een btje je talen uit elkaar leren te houden.. ;) Verder alles goed daaro?! Overigens is het hier ook mooi weer.. (A) De zon schijnt, alleen in het geen 30 graden.. Groetjeees!

  • 18 Februari 2008 - 19:52

    Det:

    Hoi ijskoningin
    Je blijft toch wel lekker warm hé bij al dat ijs? Eten die lui daar de hele dag ijs? Je leert die vakantiegangers wel een beetje kennen zo en ook je talen. Lekker handig als je straks wat anders te doen krijgt, komt altijd van pas. Schrijf gauw weer een nieuw bericht we kijken er naar uit.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elkie

Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen op verschillende plaatsen ter wereld. Maar als je meer van diepte houd, is dat ook prima. Al weet ik niet precies of je daarvoor nu bij de goede persoon bent beland. Dat oordeel mag je zelf vellen.

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 63695

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 31 Oktober 2015

Ryndam

18 Januari 2014 - 01 Juli 2014

ms Volendam

17 Mei 2013 - 13 November 2013

ms Prinsendam

12 September 2012 - 14 Maart 2013

ms Volendam

22 Juli 2009 - 06 Februari 2010

VS - Miami

31 Januari 2008 - 21 Juni 2008

México - Playa del Carmen

Landen bezocht: