Ik praat een bokito spaans. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu Ik praat een bokito spaans. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu

Ik praat een bokito spaans.

Door: Elkie

Blijf op de hoogte en volg Elkie

13 Februari 2008 | Mexico, Playa del Carmen

Cola!

Nou, na het vorige bericht is het weer tijd voor iets leuks, een verhaaltje voor zoete dromen.
Ik ben dus ingedeeld bij de afdeling restauranten. Dat heeft dus geen ene donder te maken met het hele toerisme, maar omdat ik het nu niet kan maken om weer te gaan zeuren om iets anders, moet ik dit maar even nemen voor wat het is. Nu komt het hoor, hou je vast. Ik moet, jawel, reeds al 2 dagen lang ongeveer 7 uur lang achter elkaar IJSJES scheppen! Ik kan als ik terug ben zo bij de ijsboer aan de slag, haha! Volgende week mag ik iets anders gaan doen, wat weet ik niet, wellicht iets met meer inhoud. Ik hoop het maar.
Verder zijn er redelijk veel Nederlandse gasten in het hotel. Ze vragen allemaal hoe oud ik ben (dat wil trouwens iedereen hier weten) en vinden me er ook allemaal jonger uitzien.. Oud nieuws. Ook vragen al die Mexicanen of ik spaans praat. Natuurlijk praat ik een Bokito spaans, hahaha. In het spaans is een beetje een ´pocito´, en ik vind Bokito ook leuk, dus zeg is dat.
Eergisteren was het trouwens een oerhollandse dag. Het regende zo ongeveer de hele dag met bakstenen uit de lucht. Veel mensen moesten dan ook naar het ziekenhuis, hahaha, grapje natuurlijk. :) Monique en ik wouden dus savonds in de stromende regen internet gaan regelen. Maar helaas, deze toko was net gesloten en we mochten ons verder laten verzuipen in de regen. Erg fijn.
Dus toen maar weer terug. Komt er zo´n leuke auto langs die door een plas reed. Nou, toen waren we echt drijfnat. Ook erg fijn. Maar ja, het leven is niet altijd zonneschijn. Ach, ik kan er wel om lachen.
Gisteren konden we dan wel internet regelen, maar vandaag te horen dat het niet mogelijk is in ons huis. Wederom erg fijn. We moeten dus nu elke keer met de laptop naar de Oxxo wandelen, waar we gratis internetten kunnen. Je bent Nederlandse of je bent het niet. Nu zitten we trouwens in een internetcafé, het internet is snel en kost slechts 10 per uur, das nog geen euro. Kon erger, niet dan!
Verder heb ik onder mijn huidige ijskoude baan wel een mooi uitzicht over, jawel, de Caribische Zee. Erg mooi en relaxed. Hoewel, wanneer ik de tijd heb om er heen te kijken en met mijn gedachten weg te dwalen, zitten mijn gedachten toch echt bij jullie in het kikkerland. Niks mis mee, beter dan wanneer ik helemaal niet aan jullie dacht, haha.
Het wordt tijd dat ik eens wat meer van de omgeving hier te zien krijg. Ben het dorp nog steeds niet uitgeweest sinds we erin zijn, en dat is toch wel erg jammer, aangezien er zoveel moois te zien is buiten de stad waar we ons hoofd 5 maanden boven water moeten zien te houden. Want we hebben net gegeten in een één of andere toko die Dr. Taco heet. Erg lekker eten. Kwamen daar backpackers binnengewacheld, nou, dan krijg je zin om te reizen hoor. De camera hing nog om hun nek...
Nou ja, genoeg voor nu.
Ik laat jullie zo snel mogelijk weer wat horen, maar ik weet niet wanneer ik de kans krijg. Misschien snel en misschien ook niet. Ik wens jullie daarom sterkte, want ik ben natuurlijk een groot gemis. ;).

Tot sinas

  • 14 Februari 2008 - 08:53

    Buurmeisje Lianne:

    Hey Elkie, het lijkt erop dat het weer de goede kant op gaat met je :D Je hebt het alweer over lekker eten :P
    Op de bekkenhaar kunnen ze altijd wel een ijsschepper gebruiken van het zomer dus mocht de stage een flop worden :P
    Meis, geniet van je tijd dat je er bent! Voor je het weet zit je hier weer in het koude kikkerlandje, in de vieze kou en in de dikke mist. Pfff ik zou wel graag met je willen ruilen op dit moment hahaha.
    Succes nog daar!
    Groetjes Lianne

  • 14 Februari 2008 - 10:46

    Het Slakkenhuis....:

    Ha groot gemis van ons,nou er zijn ergere dingen dan een paar dagen uitzicht op de Caribische Zee lijkt mij,dat uitzicht krijg je hier nooit mocht je van plan zijn hier ijs te gaan verkopen !!!!!
    Ik hoop dat jullie binnenkort meer van de omgeving komen te zien .Kennen ze daar Valentijndag ?
    Een hele dikke pakkerd van het slakkenhuis

  • 14 Februari 2008 - 13:49

    Amberr:

    Ha die Elkie!(H)
    Ijsjes scheppen is tog wel een relaxte baan(H) haha lijkt me wel wat;) Of is het erg druk? Wel jammer dat het regent!:O kutweer.. nouja altijd beter dan hierrrr:P
    Wij hadden vandaag HRM voor het eerst en het is
    erg voorspelbaar
    fucking saai;)
    haha! Dus we missen dan wel je humor tussendoor:)
    Maar ik ga mij even in de regen begeven en mn supersonischeultramegavetcoole knol beklimmen;)
    ADIOS!

  • 14 Februari 2008 - 20:37

    Bram:

    Wat fijn om te horen dat et beter gaat, een grote opluchting. Godzijdank
    Hopen dat et ook zo blijft
    Nou veel plezier nog, bis sinas
    Laterzzzzz :D
    Groet'n my

  • 15 Februari 2008 - 10:48

    Joke:

    Hallo Elkie

    Al wat meer gewend geraakt , komen er ook veel nederlanders daar? heb je het ook wel gehad na 7 uur ijsscheppen of niet. Maarja kun je het wel allemaal mooi rustig bekijken hoe het daar zo'n beetje aan toe gaat, voor je het weet ben je weer op een andere plek aan het werk. Nou Elk zelf niet teveel ijs eten en doe het hénig an. groeten van de winden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elkie

Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen op verschillende plaatsen ter wereld. Maar als je meer van diepte houd, is dat ook prima. Al weet ik niet precies of je daarvoor nu bij de goede persoon bent beland. Dat oordeel mag je zelf vellen.

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 63665

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 31 Oktober 2015

Ryndam

18 Januari 2014 - 01 Juli 2014

ms Volendam

17 Mei 2013 - 13 November 2013

ms Prinsendam

12 September 2012 - 14 Maart 2013

ms Volendam

22 Juli 2009 - 06 Februari 2010

VS - Miami

31 Januari 2008 - 21 Juni 2008

México - Playa del Carmen

Landen bezocht: