De stage is officieel begonnen. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu De stage is officieel begonnen. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu

De stage is officieel begonnen.

Door: Elkie

Blijf op de hoogte en volg Elkie

11 Februari 2008 | Mexico, Playa del Carmen

En dat is het. Het slaapverhaaltje hieronder gaat over het tijdsbestek donderdag 7 februari tot vandaag, zondag 10 februari.
De eerste dagen zitten er op. Ik zit in het animatieteam. En daar ben ik niet gelukkig mee. Ik voel me er niet thuis, ik voel me overigens nog helemaal niet thuis en de hele omgeving is nog niet vertrouwd, en voor het werken in het animatieteam is dat allemaal heel belangrijk. Dus het gaat daarin niet zo goed. Nu ga ik proberen of ik naar een andere afdeling binnen het hotel mag. Ik hoop het zo. Ik voel me hier echt niet gelukkig, en dat is niet gezond. Ik heb ook weinig honger en ben ook daags moe door alle indrukken en wat al niet meer. Hoop dat het me gaat lukken.
Heb me vandaag ook ziek gemeld. Veel last van mijn maag, het eten hier begint nu al tegen me te werken. En ook omdat ik me echt niet goed voel en daardoor niet kan presteren, heel vervelend. Dus hopen dat het morgen beter gaat en dat ze hier er wat op uit doen dat ik het niet trek op deze manier. Anders krijg ik het nòg moeilijker. Zoals ik me nu voel is dan ook helemaal vreemd en nieuw voor me. Het voelt alsof ik gevangen zit in iets wat hoe dan ook geen goede gevolgen heeft. Echt niet leuk.
Vandaag heb ik ook met mama, papa en broer gepraat. Dat helpt ook wel. Heb echt veel met hen erover gepraat over de situatie. Natuurlijk moet ik de beslissing zelf nemen, maar een vertrouwd iemand die je hiermee kan helpen is natuurlijk nooit weg. En oh, wat was dat fijn, ik wou dat paps, mams en broers hier ook waren… Mis jullie vooral nu wel heel erg.
Had vannacht ook last van nare dromen over het werk, dat zegt genoeg. Werd ook de hele tijd wakker, ik denk dat het vannacht veel beter gaat. Ben wel weer wat gerustgesteld. Mensen, mensen, had echt nooit gedacht dat ik me zo zou kunnen voelen. En dat ik het ook niet zo leuk vind helpt er ook aan mee dat ik het thuis allemaal erg mis, iets wat ik niet op dit moment al had verwacht. Zeker omdat het hier echt heel mooi is. Ik krijg de kans om in een top hotel op een toplocatie stage te lopen en toch voelt het niet goed. Echt vreemd. Hopen dat deze gevoelens snel overgaan, en dat ik mijn draai hier kan vinden. Echt heel raar, want ik heb hier zo lang naar toe geleefd en nu voel ik me zo, als dat ik het niet trek. Heel gek.
Komt vast wel goed. Ga er morgen over praten, hoop dat het gaat lukken. Dan komt alles weer goed en heb ik vast plezier met wat ik doe, want de andere afdelingen zijn echt compleet anders.
Nou ja, van dit alles leer ik in ieder geval wel iets: ik leer mezelf zo goed kennen.
Het volgende verhaaltje zal gaan over wat ik maandag of de dag erna ben gaan doen, mocht het lukken om naar een andere afdeling te gaan. En omdat het bij jullie al weer 2:18 uur is op dit moment, wens ik jullie nog een goede nacht verder.
Jullie zullen het nog wel te lezen krijgen.

Oh, en met de foto’s wil het niet vlotten. Ze komen op een één of andere duistere wijze niet op de site terecht wat ik ook doe.

Zo, nu ga ik verder met vandaag, maandag 11 februari. Zoals ik al had aangegeven, wilde ik graag naar een andere afdeling binnen het hotel. Dat is gelukkig gelukt! Ben nu helemaal blij. Ik mag nu mijn weken, die ik eerst bij de animatie zou hebben moeten doen, slijten bij de afdeling die gaat over het wel en wee van de restauranten. Ik heb over deze afdeling al het één en ander gehoord, maar ik ga er nu gewoon met een frisse moed tegenaan en maak dit af zonder te klagen. Want als ik dat doe, wordt het er helemaal niet beter op voor me. Ik hoop dus dat dit me wat beter bevalt.
Omdat ik geen zwarte stevige schoenen aan had, mocht ik weer naar huis, wat ik toch niet zo naar vind, omdat ik dan mooi even weer kan praten met het thuisfront en jullie kan inlichten met het vervolg van mijn verhalen.
Op de afdeling restauranten zal ik tot 3 maart zijn, daarna ga ik verder op de PR. Morgen om 9 uur moet ik aanwezig zijn, dus dat is spannend.

Nu kan het dus weer even gaan duren voor hier iets nieuws komt, dus doe’t henig an en geluk in ’n tuk. Zorg goed voor elkaar.

Jullie kuuk’n.


De foto's zijn op de volgende link te bekijken:
http://www.flickr.com/photos/elkieinmexico/show/
Dit zijn ze lang niet allemaal, want het uploaden gaat traag.

  • 11 Februari 2008 - 20:01

    Joke:

    Ha Elkie, nou dat is wel even heftig of niet dan, maar zo als je zelf al zegt het gaat nu weer veranderen, en hopelijk kun je er dan ook weer van genieten, nou meisje zet hem op laat je niet op de kop zitten ben benieuwd naar je volgende bericht en wel van het mooie weer genieten hoor! groeten van ons

  • 11 Februari 2008 - 20:56

    Det:

    Nou dat is even heel anders dan de eerste berichten. Het is ook niet heel verwonderlijk dat het even tegenzit. Alles zo nieuw en zonder bekende vertrouwde mensen om je heen. Maar kom op zwarte stevige schoenen aan, beide benen op de grond en ertegen aan. Ik hoop dat deze afdeling je meer te bieden heeft, maak er wat van. Laat gaue weer van je horen.
    Groeten van ons allen

  • 12 Februari 2008 - 08:40

    Mams:

    ha die Elk,
    hopelijk gaat het nu allemaal weer wat beter.Misschien heb je het moeilijkste nu achter de rug en kan je meer gaan genieten.Zou wel hééééél fijn zijn voor je!!!!!!!!!!
    Er staan nu wel foto's op de flickr. site .Die zien er echt veel mooier uit zo.
    Ik hoop dat het gisteren is gelukt met de aanvraag van een internet aansluiting en dat jullie die dan ook gauw krijgen.
    Nou meid zet 'm op een hele dikke pakkert Mams

  • 12 Februari 2008 - 13:50

    Els En Manon:

    hee elkie,
    dat klinkt niet zo best, maar ja begin is altijd eventjes zwaar. wij hebben ook een niet zo soepele start in panama maar de zon maakt veel goed! hou vol en geniet van de mooie dingen.
    mijn email adres is elsvanschayk@hotmail.com, als we contact moeten houden voor de stagaires in midden amerika.
    nou succes en we mailen elkaar binnenkort!

    groetjes de panama stagaires

  • 12 Februari 2008 - 16:03

    Giny:

    Hoi Elkie, wat vervelend dat het even niet zo lekker ging.Maar je moet jezelf ook even de tijd geven om je plekje te vinden.Fijn dat ze je de mogelijkheid gegeven hebben om van stage plek te wissellen. Gaat je zeker lukken. Een echte Tukker gaat ervoor en je bent een echte nuchtere tukker, niet dan?
    Toch mooie foto's. groet Giny

  • 12 Februari 2008 - 18:18

    Ans:

    hallo die Elkie ,kwam jij even je zelf tegen.Naar is dat he maar jou inzet en kwaliteit en optimisme wordt het vast beter,en daarbij een tukker met zwarte stevige schoenen kan toch de hele wereld aan. Kuuk,n blief lekker een kuuk,n en ik ben beniewd hoe jij het verder oplost groeten uit raalte


  • 24 Februari 2008 - 11:16

    Annemieke En Jan:

    Ik heb jou site bekeken en vond hem er mooi zeker de foto's ik hoop dat je het naar je zin krijgt alles is even wennen.
    Groetjes tante Annemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elkie

Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen op verschillende plaatsen ter wereld. Maar als je meer van diepte houd, is dat ook prima. Al weet ik niet precies of je daarvoor nu bij de goede persoon bent beland. Dat oordeel mag je zelf vellen.

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 63653

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 31 Oktober 2015

Ryndam

18 Januari 2014 - 01 Juli 2014

ms Volendam

17 Mei 2013 - 13 November 2013

ms Prinsendam

12 September 2012 - 14 Maart 2013

ms Volendam

22 Juli 2009 - 06 Februari 2010

VS - Miami

31 Januari 2008 - 21 Juni 2008

México - Playa del Carmen

Landen bezocht: