Al weer bijna een week weg. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu Al weer bijna een week weg. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu

Al weer bijna een week weg.

Door: Elkie

Blijf op de hoogte en volg Elkie

06 Februari 2008 | Mexico, Playa del Carmen

Zo, het is wel weer een keer tijd voor een sprookje dacht ik zo.
Ik was gebleven bij zondag 3 februari. Daar ga ik dan ook verder.

Vrijdag hadden we dus een rondleiding gehad in het hotel van onze bedrijfsmentor Rizo. Hij vond dat wij zo wit en dun waren. Wat we dus voordat we moeten gaan werken moeten doen is een kleurtje krijgen. Hij benadrukte wel dat de voorkeur toch lag bij bruin, dus gingen we wederom naar het strand. Omdat we eerst nog wat gewinkeld hadden, waren we om een uur of 1 op het strand. Daar zijn we een poos gebleven, maar er waren zoveel wolken dat het eigenlijk best koud werd. Dus zo heel lang zijn we niet gebleven. We zijn een heel eind langs het strand gaan lopen, wat met de wolken en de zon die daardoor heen scheen een best leuk plaatje opleverde.
Daarna zijn we wat gaan eten. Dat was nog een hele zoektocht. Dat lag er niet aan dat er zo weinig aan restaurantjes te vinden is, het lag er meer aan dat we ons bevonden in het toeristische en dus ook duurdere gebied van Playa del Carmen. We hebben er dus heel wat vanaf geslenterd voordat we dan eindelijk een goede toko vonden, die ook niet zo duur was. We zijn toch Nederlanders, niet dan! Daar heerlijk gegeten: Burritos con pollo. Dat zijn een soort van wraps, waar dan vlees, paprika en wat saus in zit. Ik had die waar kip in zit gekozen, want kip is lekker. Het was dan ook werkelijk lekker eten, dus dat scheelt dan ook weer. Daarna waren we al best weer moe. We lopen er hier best wat, en dan ook echt best veel.
Het eten hier valt tot nu toe trouwens nog wel mee. Misschien ligt het er dan ook aan dat we nog niet echt iets heel Mexicaans hebben gegeten. Ze zeggen hier dan ook dat je dat in stappen moet doen, je moet dat opbouwen. Anders krijg je er last van. De burritos waren dus de eerste stap in de Mexicaanse richting. Hierna gingen we weer met de bus naar de poblado. En wonder boven wonder haalden we de bus. Van zaterdag wisten we nog op welk moment de bus zo ongeveer vertrekt, dus daar konden we dan mooi op afstemmen.

Maandag was niet zoveel anders dan zondag. We waren wat eerder uit bed. We konden in het hotel ontbijten, wat echt heerlijk was. In het hotel zijn 2 kantines. De foto’s met de zoete dingen komen uit de grote, maar we gingen deze keer in de kleine eten. Daar was het eten veel beter. Heerlijk veel vers fruit, verse sinaasappelsap en ook brood dat te eten is, en vla. Hier konden we dus een goede bodem leggen. Daarna zijn we linea recta naar het strand gegaan. Daar hebben we allemaal tè lang gelegen, want we zijn allemaal wat aan de rode kant en het doet ook pijn, bah. Nou goed, dus op een gegeven moment de parasol erbij gehaald en in de schaduw gaan zitten. Daarna zijn we gaan kijken naar de souvenirs. Het is niet anders dan op andere toeristische plaatsen: overal veel van hetzelfde tegen net weer wat andere prijzen. Ook het gemekker van de mensen bij die winkeltjes is behoorlijk stom als je er langs loopt. Het is ook zo leuk soms, dan vragen ze aan ons waar we vandaan komen en of we op vakantie zijn. Is zo lollig om te zeggen dat je hier werkt en dan die rare hoofden te zien. Echt maf. Wederom zijn we weer gaan eten hier. Wel in een ander restaurant. Dit keer werden het fajitas. Dat is in principe vergelijkbaar met de burritos, waar het niet dat je nu zelf je eten tussen die flappen mag proppen. Het eten van zondag was smakelijker. Daarna zijn we gaan kijken wat er ’s avonds allemaal aan de hand is. Dat zijn nog altijd 3 vingers, een duim en een pink. Maar het stikt hier echt van de Amerikanen die nogal luidruchtig zijn. Mooi laten gaan die mafkezen. Verder was het allemaal wel leuk.

Vandaag, dinsdag, hadden we om 1 uur een afspraak met Mr. Rizo en Mevrouw Numan (lerares van school). Omdat we wat laat uit bed waren, hadden we het ontbijt gemist in het hotel. Dus wachtten we nog maar even en maakten we van de lunch ons ontbijt. We waren vroeg genoeg in het hotel, dus dat kon zat. Was wederom lekker. Echt veel lekker vers fruit hier. Wel grappig, thuis eet ik zo goed als geen fruit per dag maar hier is het zo lekker en vers dat ik makkelijk aan mijn stukken kom. Heb van het hotel trouwens nog steeds geen foto’s van kunnen maken. Toen we er allemaal waren gingen we lunchen, lekker weer een keer een paar aardappeltjes! Gepraat over wanneer we gaan werken enzo. Het komt er in het kort op neer dat we donderdag om 9:00 op het kantoor van Mr. Rizo moeten zijn, waar we dan iets te horen krijgen en aan het werk kunnen gaan. Judith en Miranda gaan naar Cozumel en Monique en ik blijven hier in Playa. We kunnen onze afdelingen niet kiezen, maar krijgen donderdag te horen waar we ingedeeld worden. In principe kom ik op 5 afdelingen per stuk 4 weken te werken. En als je het niet leuk vind, kun je dat aangeven en mag je naar een andere afdeling toe. We zien wel wat het wordt. Vandaag is het verder ook best warm, dus deze keer zitten we een keer niet op het strand, maar even verhaaltjes te typen en foto’s van elkaar krijgen en ordenenen, wat trouwens een hels karwei is.
We hebben wederom lekker gegeten, lekkere soep enzo. Het is hier allemaal best gezond. We hebben ook net de show in het hotel gezien, zag er leuk uit.
En ohja, het hotel Tucan/Quetzal is in principe 1 hotel, maar wordt onder 2 namen gedistribueerd. Zo biedt de ene Touroperator Tucan aan en de andere Quetzal. Puur strategisch dus.

Er zijn hier trouwens nog wel een paar Nederlanders meer. Want vrijdag kwamen we bij de rondleiding er al twee die hier ook werken tegen, en vanmorgen toen we dus bus namen ook nog een ander.
En we hadden ook ontdekt dat we heel simpel naar het strand kunnen lopen, dat duurt nog geen half uurtje. Dat is dus wel erg fijn. Naar het hotel lopen duurt zelfs nog langer.
En we hebben dichtbij nu een plaats ontdekt waar je waarschijnlijk gratis kan internetten. Er zou daar naast de supermarkt een hotel staan die onbeveiligd internet heeft, waar wij dan dus gebruik van kunnen maken met ons laptopje. Dat is trouwens niet onveilig voor mij, want het houdt gewoon in dat je van internet gebruik kan maken, zonder dat je ervoor hoeft te betalen.
Dat was het vanuit Mexico!

Kleed je maar goed aan in de kou, anders wordt je nog ziek!

Tot sinas!

• 06 Februari 2008 - 20:01

Giny:

Hoi Elkie, Je maakt wat mee he. Pas maar op met al dat eten, alhoewel al dat fruit kan geen kwaad. Ben benieuwd hoe het werken je gaat bevallen. Leuk dat je zo uitgebreid alles beschrijft. Vaya condios.groet Giny

• 06 Februari 2008 - 20:03

Mam:

ha die elk,
    wat fijn dat we even via msn konden kletsen.Hoop dat het wel lukt met de foto's.Wel spaans gaan praten hoor!!!!!!
    dikke pakkert
    mams

• 07 Februari 2008 - 12:29

Diede:

Heej Elkie!
    wat schrijf je leuke stukken telkens! :)
    veel plezier daar nog :)
    groetjes Diede

• 07 Februari 2008 - 22:38

Manon:

Elkie :D Wat super om te lezen allemaal! Faye en ik krijgen de kriebels al om op stage te gaan ;)
    Geniet ervan en tot over een jaar:p
    x

• 08 Februari 2008 - 14:08

Joke:

Ha Elkie, leuk je verhalen te lezen, maar nu gaat het echte WERK beginnen? Nou hopelijk blijft het zo leuk en hou je ons op de hoogte van wat je allemaal meemaakt. groeten van ons

• 09 Februari 2008 - 15:39

Bram Uut Twenthe:

Who der condor fliegt uber weites land:
    Wat leuk dat et zo goed bevalt, en ik lees met plezier steeds de verhaaltjes.
    Hier alles ook toppie, en et weer is hier gils nie zo koud hoor, et kon wel lente wezen.
    Nou rustig aan verders, goed uitkijken. En ik zou zeggen, langsam versinkt schon die sonne im meer von Mexiko.
    Adios, groet'n mij