Zon, zee en strand. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand.

Door: Elkie

Blijf op de hoogte en volg Elkie

04 Februari 2008 | Mexico, Playa del Carmen

Ten eerste allemaal bedankt voor de berichtjes! Is echt leuk om te lezen!

De eerste nacht in Playa del Carmen. Ik heb eigenlijk best goed geslapen. Het was wel warm, maar we hebben wel van die windmolens aan het plafond hangen, dus eigenlijk viel die warmte wel mee.
We hadden afgesproken om om 7 uur uit bed te gaan. Dat hebben we niet gedaan. Nu denken jullie zeker allemaal dat we toen nog sliepen he! Maar nee, nee! We waren, jawel, om 6 uur allemaal al wakker, en gingen toen dan maar uit bed omdat we toch al wakker waren. Had je niet verwacht hè!
De vorige avond had ik al gedoucht, de douche is één harde straal, wel een beetje vreemd. Maar wel warm en koud water, dus dat valt nog wel mee. Dus dat hoefde ik vanochtend niet meer te doen.
Vanaf de Poblado (waar wij dus wonen) rijdt er zo nu en dan eens een bus, die van het hotel zelf is, naar het hotel. Dus wij dachten die mooi te kunnen nemen. Niet dus. We hadden hem gemist, of eigenlijk dachten we dat de bus die kwam naar het hotel ging, maar die ging naar Playa del Carmen het centrum zelf. Toen gingen we dus maar lopen, dat duurt zo ongeveer een half uur. Is eigenlijk ook wel lekker, want s’ochtends is het lekker fris nog.
Eenmaal op het hotel gingen we ontbijten. Wij kunnen ook bij het hotel ontbijten, lunchen en avondeten voor nakkes. Das dus wel handig. Gistermiddag hadden we onze eerste lunch al gehad tijdens de rondleiding, maar vanochtend gingen we ons eerste ontbijt nuttigen. Ik moet zeggen dat ze hier best zoet ontbijten, dat is wel heel erg wennen. Het is ook verstandig om veel water te drinken hier. Dus dat doe ik dan maar.
Na het eten gingen we met de bus naar het centrum van Playa del Carmen. En nu mag je raden of we de bus deze keer wel hebben gehaald. Niet dus, haha. Juist in dat uur dat we de bus wouden nemen, ging ie niet. Dus moesten we een uur wachten. Toen zijn we maar een eindje gaan lopen, en hebben we wat souvenirwinkeltjes gekeken. Niets gekocht. Het is allemaal toch van dat neppe spul. Niet dat sommige dingen er niet leuk uitzagen, maar ik heb nog 5 maanden de tijd om echte Mexicaanse spulletjes op de kop te tikken.
Op een gegeven moment dus weer terug naar het hotel en deze keer wel de bus gehaald. Dus hoppa, naar het centrum. Daar eruit en gevraagd hoelaat de bus er elk uur langs kwam, want we wilden daar natuurlijk niet eeuwig blijven. We zijn eerst langs een winkel voor telefoonkaarten gegaan. Ik hoefde dat niet, ik doe alles wel via het internet. Wel net zo handig en kost ook niet zoveel. Ben toch een Nederlander, niet dan. Daarna even naar de supermarkt gegaan. Dat was de Wal Mart, dus een beetje Amerikaans. Daar hebben we wat rantsoen ingeslagen en ook heb ik daar even met het thuisfront gebeld. Dit was leuk maar ook erg duur. Het bedrag noem ik niet want dan gaan jullie mij recht in het gezicht uitleggen, voor hoever dat dan ook maar mogelijk mag zijn.
Daarna naar het strand! Zo blauw als ik had verwacht was de zee niet. Kijk maar op de foto’s. We hadden vanmorgen aan Susana (iemand van Public Relations) wat het beste en mooiste strand is. Dat is Playa Mamitas. Dus daar gingen we dan nog naar opzoek. We hadden het strand wel een eindje ervandaan bereikt, maar dat was ja helemaal niet erg. Want toen konden we lekker alvast met onze voeten door de Caribische Zee naar het juiste strand gelopen. Wat was dat lekker zeg! Toen we er waren hebben we onze handdoeken er neergelegd en zijn we daar gaan liggen. Ze zeiden dat dit strand het goedkoopste was. En dat is het misschien ook wel, want je kunt er geen rooie cent uitgeven.
Op een gegeven moment, toen het al wat uurtjes later was, werd het wat meer bewolkt en kwam de wind opzetten. Toen werd het wel wat frisser. Daarvoor was de zon wat meer aanwezig maar ook niet zo heel sterk. Ben nu dus ook zo rood als een garnaal. Maar goed, toen zijn we op een gegeven moment maar terug gegaan. De terugweg zijn we gelopen over de 5th Avenida. Dat is zeg maar dé toeristische winkelstraat van Playa. Zag er erg multi culti maar wel gezellig uit. Daarna de busdinges weer opgezocht. Zoals we hadden gevraagd zou deze om 10 minuten over elk uur vertrekken. En dat was niet zo. Het was 5 minuten voor half elk uur. En omdat we er al om half 7 stonden, konden we lekker bijna een heel uur wachten. Ach ja, haast hadden we ook niet en aan dit soort dingen zullen we toch wel moeten wennen.
Met de bus naar het hotel en daar avondeten nuttigen. Ze eten hier veel rijst, en ook wel andere dingen die ik niet echt kan plaatsen. Wellicht probeer ik het nog wel een keer, maar voor nu geldt: wat een boer niet kent dat eet ie niet. Na het eten waren we allemaal best moe dus toen zijn we naar ons “huisje” gegaan. En daar ben ik nu.
Overigens heeft ons huis geen adres. Ik zal even uitzoeken wat mijn adres is.

Doe het allen voorzichtig aan, en als je het koud hebt, moet je maar aan iets warms zoals een strand denken. Dat helpt echt!

Groeten,
Elkie

• 04 Februari 2008 - 06:01

Joke:

Ha Elkie, dat ziet er niet gek uit maar is het luieren nu voorbij of heb je nog een paar vrije dagen? We horen het groeten

• 04 Februari 2008 - 09:27

Saskia :

hee buuf!!

leuk zeg dat je in mexico zit!!
    ik ben jaloers..
    veel plezier nog he!!

Dikke kus

• 04 Februari 2008 - 09:40

Slakkenhuis:

Ha die Elk ,
    Nou dat ziet er daar wel goed uit,wat lekker de zee zo dicht bij(ben ik toch wat jaloers op)Wanneer begin je met werken?En je hoeft heus niet bang te zijn dat we je een kuuk'n noemen want dat doen we toch wel.
    Jullie daar ook voorzichtig aan en pas goed op elkaar en als het daar erg warm is denk dan aan hier ,ong.5 graden bewolkt nog net geen regen maar dat lijkt er zo aan te komen.Dus als jullie het erg warm hebben denk dan aan ons,helpt echt hoor...........grrrrrr
    het slakkenhuis xxxxx

• 04 Februari 2008 - 10:26

Giny:

Hoi Elkie, Playa Del Carmen klinkt niet gek. Wordt bijna jaloers. Het is dat wij nu net onze zussen vakantie hebben gepland. Van wie zijn die witte melkflessen op het strand? Veel plezier nog en tot het volgende bericht. groetjes Giny

• 04 Februari 2008 - 13:46

Charlotte Minnegal:

Hey Elkie!!

Leuk om je verhalen te lezen over hoe jij Mexico ervaart! De fotos zijn ook erg herkenbaar! Veel plezier en succes met stage lopen!

Liefs, Charlotte

Ps. Zou je Susana (PR) een dikke knuffel van me willen geven?:)

• 04 Februari 2008 - 14:03

Svea:

Hee Elkie!
    Wat een leuke verhalen al allemaal!
    Geniet ervan! Ik ben echt jaloers.. Ons rooster is me nog toch druk.. niet normaal :O
    Niet te bruin worden :)

• 04 Februari 2008 - 15:44

Ans:

hoi Elkie wat lekker genieten he kom je tonnetje rond terug met al dat zoete eten?Zo te zien kunnen die benen nog wel een zonnetje gebruiken. Is dit wat je moet doen voor stage,kijken of de zee blauw genoeg is, hoe vaak of de bus gaat,of het eten goed is???????
    Meisje geniet ervan

• 04 Februari 2008 - 18:18

Bram Uut Twenthe :D:

Haaii, wat leuk om te horen dat et zo mooii is. Lopen der nu echt ook mannekes rond met zo'n vremde sombrero??? whahaha.
    Ma je mag die mensen daar wel even vertellen dat ze et eten netjes op de schotel moeten serveren, zo doen we dat hier toch niet.....
    Nou hier is ook alles goed hoor, alleen we missen je al heeeeel erg hoooor.
    Nou rustig aan, groet'n aan die mexicaantjes, veel plezier, laterzzzz
    Groetjes van mij xxxxxx

• 04 Februari 2008 - 18:30

Zacherijn:

Ha kuukn,
    Leuk jou bericht uit dat verre mexico,ik vraag maar niet waneer je eens aan het werk moet gezien je daar een broertje dood aan hebt hahaha,doe voorzichtig ook in de zon doe anders een sombrello op voor schaduw op je hoofd en parkeerplaats.Veel plezier en geniet er van,gegroet vanaf de tukkerstal

• 05 Februari 2008 - 15:26

Det:

Hoi Elkie
    Nou dat ziet er allemaal mooi uit, ook even op de site van het hotel gekeken. Welke is het nou? Quetzal of Tucan? Ze zagen er alle twee goed uit en ook alle twee te duur dus op ons hoef je niet te rekenen? Ben benieuwd wanneer je begint te werken en wat je dan gaat doen.
    We wachten met spanning je volgende bericht af.
    Vieren ze in Mexico eigenlijk ook carnaval?