Eerste en tweede stageweek. - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Elkie R. - WaarBenJij.nu Eerste en tweede stageweek. - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Elkie R. - WaarBenJij.nu

Eerste en tweede stageweek.

Door: Elks kuukn :)

Blijf op de hoogte en volg Elkie

14 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Miami

Beste indianen van me,

De afgelopen twee weken heb ik het enigszins af laten weten met jullie te informeren over mijn bezigheden, hoor ik van deze en gene. Nou moeten jullie toch echt beter opletten, want ik heb boodschappen over proberen te brengen door middel van rooksignalen! Daarmee probeerde ik vooral over te brengen dat jullie berichtjes en dergelijke uitingen mij goed doen en mijn verblijf hier aangenamer maken! Ik denk uiteraard ook veel aan jullie en dat zal ik blijven doen! Dank u, dank u!

Goed, vorige week maandag ben ik dus begonnen met mijn stage. Ik ben niet begonnen op Front Desk, want daar was geen plaats. Daarentegen was er wel plaats voor mij op de product afdeling, dus ben ik daar begonnen en waarschijnlijk eindig ik daar ook. Figuurlijk gesproken uiteraard. Zoals het overal is waar men nieuw is, is dat ook hier zo. Vooral veel, heel veel, uitleg over van alles en ook over eigenlijk niets. Dat vervolgens opgeslagen en met die bagage de eerste zaken uitgevoerd vorige week. Dit omvat allerdaagse zaken, zoals dingen filen. Dat is dus nou echt het toppunt van spanning, want je moet een papiertje in het goede mapje stoppen. Daarnaast moeten er ook conformations, oftewel bevestigingen, in de computer ingevoerd worden. Ik ga dus niet alles tot in de puntjes uitleggen, want zoals eenieder weet ben ik goed in het schrijven van lange verhalen die helemaal NERGENS over gaan, dus ik zal het je besparen.
Verder heb ik de verantwoordelijkheid gekregen over quality control. Dit is in het nederlands te omschrijven als klachtenafhandeling. Natuurlijk ben ik daar ook helemaal nieuw in, dus dat is uiteraard ook even wennen met de gang van zaken. Naast al deze bezigheden is er nog een bezigheid die erg belangrijk is binnen het product department, namelijk costings. Dat houdt het volgende in: stoeien met cijfers en ze op de goede plaats neerzetten. Het klinkt vaag, soms is het dat ook maar duidelijker kan ik er niet echt in zijn.
Tot zover het werk. Voor meer verdieping kun je uiteraard vragen, maar bereid je dan voor op een boekwerk van meer pagina’s dan je ooit eerder in je leven gezien hebt. Tot zover het gedeelte dat over mijn stage en de inhoud daarvan gaat!

En nu dan over de vrije tijd! Het is natuurlijk veel leuker om daar iets over te vertellen. Voor de snotapen die het nog niet wisten: er is een zwembad bij ons huis! Daar maak ik dan ook gretig gebruik van, en op doordeweekse dagen ben ik dikwijls aan de zijde ervan te vinden, maar nog vaker dompel ik mij in het water en ervaar ik de ontspannende werking daarvan. Ook voor de nodige lichaamsbeweging is dit nuttig, want zo nu en dan doe ik mij voor als een ware vis en voel ik mij één met het water als een ware vis die nooit anders gedaan heeft.
Andere dagen na de stage voer ik verder vrij weinig uit.
Daarnaast zijn er uiteraard ook weekeinden! Zoals vandaag, het is vrijdagavond, lekker aan het chillen en een teken van leven geven aan overzeese oorden. Vorig weekend heb ik downtown Miami verkend en daar ben ik naar een zwembadachtig iets gegaan dat de naam Flanigan´s River draagt. Daar ben ik gekomen doormiddel van de metrorail. Een metro op een rail dus. Wel geinig. Zondag heb ik het strand bezocht, die ligt er niet voor niets en ik ben nou eenmaal iemand die het strand een heerlijke plaats vind om niets te doen. Nu vragen jullie je vast af of ik bruin ben. Blijf je dat dan ook maar lekker afvragen.
Wat ik dit weekend ga doen weet ik nog niet. Ik heb echt geen flauw idee. Maar goed, ik ben hier natuurlijk in Miami, dus dat loopt wel los. Overigens zijn hier heel veel stagaires, dus alleen zal ik niet zijn. En als ik dat wel ben, dan is dat ook prima. Ik maak me daar niet druk om want ik weet ook wel wat ik alleen kan doen.

OHJA! Bijna vergeten! Mijn postadres!
Ik heb maar gekozen voor het adres van het stagebedrijf, aangezien de meesten daar hun post laat bezorgen. Komt ie dan he!

Travalco USA Inc
(mijn naam)
12000 Biscayne Boulevard
Suite 600
North Miami, FL 33181
United States of America

Wederom is van alles welkom, zoals overlevingsrantsoenen en kaartjes haha en dingen van andere waarden.

Nou mensen. Ik vind het wel weer prima. Ooit zal er vast nog wel een verhaaltje komen, dus dan kunnen jullie je daar weer op verheugen als de nood zo hoog is daarvoor. Er staan heel toevallig ook nog eens nieuwe foto´s op de site.

GOoooooooed. Nu vind ik het echt genoeg. Te veel. Dus UCHE-KUCH!
:D

  • 15 Augustus 2009 - 08:25

    Faye:

    Haaaaai! Inderdaad, een aparte beschrijving van je stagewerkzaamheden, maar zolang je je daar vermaakt is het allemaal mooi ;-)
    Have fun!!! Cheers!

  • 16 Augustus 2009 - 08:57

    Joke:

    Ha Elkie, fijn te lezen dat het je zo goed gaat. wel meer torens dan bomen daar,zo te zien. Die mooie huizen,zijn dat vakantiehuizen misschien iets voor al je tantes volgend jaar!!

    groeten van de winden

  • 20 Augustus 2009 - 10:46

    Giny:

    Hoi Elkie, ik lees weer met veel plezier je reis/stage verhaal. Je hebt een leuke stijl van schrijven.Hoe zit het met de voorbereiding op de orkanen ,want het seizoen komt eraan.Blijf dus goed met twee voeten op de grond, dat is in alle opzichten verstandig. Leuke foto's, wel vergelijkbaar met de foto's die ik heb van een goeie 150 km. noordelijker bij Palm Spring, net iets boven Daytona.Elkie veel plezier nog en ga zo door met schrijven. Groetjes, Giny

  • 03 September 2009 - 18:04

    Judith:

    He Elkie! Leuk om je verhaaltje te lezen!! Ben je nog van plan om naar DF te komen? Let me know! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elkie

Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen op verschillende plaatsen ter wereld. Maar als je meer van diepte houd, is dat ook prima. Al weet ik niet precies of je daarvoor nu bij de goede persoon bent beland. Dat oordeel mag je zelf vellen.

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 63688

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 31 Oktober 2015

Ryndam

18 Januari 2014 - 01 Juli 2014

ms Volendam

17 Mei 2013 - 13 November 2013

ms Prinsendam

12 September 2012 - 14 Maart 2013

ms Volendam

22 Juli 2009 - 06 Februari 2010

VS - Miami

31 Januari 2008 - 21 Juni 2008

México - Playa del Carmen

Landen bezocht: