Geluk in 'n tuk! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Elkie R. - WaarBenJij.nu Geluk in 'n tuk! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Elkie R. - WaarBenJij.nu

Geluk in 'n tuk!

Door: Elkie

Blijf op de hoogte en volg Elkie

20 December 2009 | Verenigde Staten, Miami

Holaa mensen!!

Enige tijd geleden dat er een verhaaltje stond. Natuurlijk al weer het nodige meegemaakt wat tegelijkertijd de reden is om maar weer eens wat van me te laten horen!
Ik heb gehoord dat het bij jullie heerlijk koud is, dat het lekker vriest en sneeuwt en dat het schaatsen op natuurijs mogelijk is! Ook weet ik inmiddels dat de kans op een witte kerst groot is! Erg leuk voor jullie! Jullie denken natuurlijk dat het hier warm is, niets is minder waar! Uiteraard in vergelijking met jullie wel, maar voor mij niet. Afgelopen week hebben we een verandering in het weer gehad. Daar waar ik vorige week zondag nog lekker bij het zwembad in de zon lag, werd het van maandag tot en met woensdag steeds kouder. Donderdag en vrijdag regende het constant pijpenstelen, en dan geen lullige regen zoals in Nederland, maar een constant tropische regenbui. Zo erg zelfs dat er vrijdag een alarm werd afgegeven voor gevaar op een vorming van tornado’s! Ik helemaal blij, want jeeej eindelijk iets spannends hier. Komt er uiteindelijk geen.. Gisteren ben ik op meerdere plaatsen in Miami geweest, waaronder South Beach voor een heeeeeele lange strandwandeling. Aangezien het koud was, rond de 15 graden, had ik een lange broek en een vest aan. Maar wat ik zag waren allemaal mensen in zwemkleding op het strand. En warm was het echt niet hoor, zelfs in mijn outfit had ik het koud! Toeristen… je begrijpt ze niet. Net of je in Nederland ook met 15 graden op het strand in de zon ligt in je bikini of wat je dan ook maar graag aan doet naar het strand. Dacht het toch ook niet! Nou ja, heel stuk over het strand gelopen in noordelijke richting en opeens kom ik langs een verscholen Italiaans restaurantje aan het strand. Zag er heel leuk uit en hoop dan ook dat we hier een keertje heen gaan met wat mensen. Gisteren heb ik dus veel gelopen, maar was niet moe. Later toen ik thuis kwam wel en wou niets liever dan slapen op deze zaterdagavond. Goed, vandaag is het zondag en ik heb niet bijzonder veel gedaan. Lekker uitgeslapen, voor school bezig geweest en naar de Aventura mall geweest. Niets gekocht, gisteren had ik al geshopt. Was zeer geslaagd en heb nu een lekker vest die ik sinds het moment dat ik hem gekocht heb al aan heb. Uiteraard niet met slapen hoor.
Nou de afgelopen weken zijn niet heel bijzonder geweest. In het weekend vaak naar het strand, zwembad, winkelcentrum, Bayside en ga zo maar door. Zo nu en dan een keer uit gaan. Oh, dat ik wel leuk. We waren uitgeweest naar the Mansion. Is een bekende club. Veel mensen die nog nooit in Miami geweest zijn, weten van het bestaan van deze club af. Nou ja, daar was P. Diddy, ook bekend onder de naam Puff Daddy of wat dan ook. Nou die ook weer gezien, de groetjes gedaan van Lady en Dunja, ze krijgen de groetjes terug en ja och, zo gaat dat hier. Verder niet zo veel bijzonders wat dit soort zaken betreft.
Op stage gaat het ook wel goed. Het is allemaal prima daar en gaat zo z’n gangetje. Mag ook wel na zo’n tijd er te zijn. Nu met de kerstdagen in zicht heb ik toch wel zo af en toe zoiets van “oh wat zou het lekker zijn om lekker thuis bij de open haard te zitten met alles en iedereen’ maar dan loop ik zoals gisteren over het strand met een lekker koel windje en het ultieme vakantie gevoel en dan denk ik eigenlijk weer oh wat fijn is het zo toch. En hier heb ik sowieso niet echt een kerstgevoel. Maar goed. Over kerst gesproken trouwens, ik heb al eens vermeld dat ik die niet in Miami door zal brengen. Oh nee? Nee. Voor kerst pak ik een koffer in en stap ik op kerstochtend het vliegtuig naar Mexico City in, alwaar ik zal verblijven bij mensen die ik op mijn vorige stage heb leren kennen en nog steeds contact mee heb. Dat ongeveer een dag of 1 of 2. Daarna ga ik naar Puebla, ook naar mensen die ik nog ken. Puebla is een stad ten zuiden van Mexico City. Zoek maar op op google maps. Hier blijf ik tot 30 december. Daarna ga ik terug naar het vliegveld, en pak ik een vliegtuig dat mij naar Cancún brengt, vanwaar ik een bus zal nemen naar Playa del Carmen. Ik heb gemengde verwachtingen van Playa, het zou wel eens tegen kunnen vallen na al die tijd en het feit dat niet iedereen die er was toen ik er was er nog steeds is, maar het zou ook zomaar heel erg leuk kunnen zijn. We zien wel. In ieder geval heb ik daar uiteraard ook veel zin in en ik mag toch aannemen dat het allemaal wel los loopt. Benieuwd of ik daarna nog terug wil naar Miami! Zal wel moeten en met de wetenschap dat ik niet langer dan 4 dagen daarna in Miami zal zijn, valt ook te leven in dat geval. Haha zo erg is het hier niet hoor. Bedoel gewoon dat het misschien wel eens te kort kan zijn om vier dagen terug te zijn in Playa del Carmen… Weet dat eigenlijk wel zeker, maar kon niet langer vrij krijgen en wil ook heel graag naar Mexico City omdat ik daar nu zo’n mooie kans voor heb en daar ook nog nooit geweest ben. Maar goed, een maal terug in Miami op 4 januari hoef ik maar 4 dagen te werken en daarna staat mijn volgende reis alweer op het programma. Ik ga een cruise maken naar de Bahama’s met twee andere toffe meiden van stage, Merve en Carliene! Deze cruise zal ons vrijdagavond de 8ste januari meenemen naar Nassau, de hoofdstad van de Bahama’s. Zaterdag zullen we daar onze dag doorbrengen. Dan wordt er zondag doorgevaren naar Coco Cay, een ander eiland van de Bahama’s waar we ook de dag door zullen brengen. Die maandag erop komen we ’s ochtends terug en gaan we gelijk door naar het werk. Uiteraard heb ik hier ook erg veel zin in! Waar ik wel bang voor ben, is dat ik misschien na al die dagen luieren, wat toch mijn favoriete bezigheid blijft he paps, dat ik dan misschien wel moeite heb om weer te werken. Maar dat zullen we zien..
Ook leuk dat ik zo veel typ en alles lekker er door heen jas zonder alinea’s te gebruiken. Kan me voorstellen dat het leesplezier daarvan met sprongen stijgt.
Nou, wat ik met de voorgaande informatie ook duidelijk wil maken is dat ik in die vakantie tijd dus geen verhaaltjes hier neerzet, zou tijdverspilling zijn. Niet dat het zoveel tijd inneemt ofzo, maar toch. Dan weten jullie dat ook en maak je borst dan maar nat want wat je je voor kunt stellen is dat er een heel, heel, heul heul, lang verhaal aan komt als ik terug ben. Want ja, moet toch ergens kwijt wat ik in 11 dagen Mexico joeeehoee en 4 dagen Bahamas’s meegemaakt heb. Och, wat is het leven toch slecht. Terwijl jullie zitten te creperen in de kou zit madam lekker met haar .. in de Cariben en omgeving zichzelf te vermaken en goed te doen aan een lekker vakantie. Oh wat jullie niet weten. De reis naar Mexico kost op het moment niet meer dan 400 euro. Verblijf en transport inclusief. Wat nog over blijft is kosten aan vermaak. (Ja, je weet toch, toerisme = vervoer, verblijf en vermaak hjahaha, toch nog wat geleerd op school ooh gekheid hoor haha) Dus dat bedrag is toch prima? Vooral als je bedenkt dat daar drie vliegtuigjes bij gebruikt worden. En de cruise is 150 euro. Ohja helemaal vergeten. De cruise zal niet alleen maar voor ontspannende activiteiten benut worden vanuit mijn persoonlijke oogpunt. Ook zal deze cruise duidelijkheid geven over de toekomst. Ja je zult nu wel denken wat de ??? Nou, niets bijzonders hoor! Ik heb, sinds ik voor het eerst een cruise schip van binnen gezien heb (Rotterdam, the Norwegian Pearl) al het idee dat het werken op een cruise schip voor half jaar of zo wel tof is om te doen. Nou, mocht het echt wat lijken, dan weet ik ook wat ik na de studie eventueel kan doen. Natuurlijk eerst vakantie houden, want ja, waarom niet? En dan eens kijken wat het leven wat dat betreft te bieden heeft. Over dat schip van Rotterdam trouwens, is wel geinig. Ik was laatst naar Bayside gegaan (downtown Miami, ik woon in North Miami, 3 kwartierjes met de bus). Vanuit daar pakte ik bus 3 naar South Beach. Dan ga je over een brug en als je naar rechts kijkt op die brug, dan zie je de haven met ook de terminals voor al die cruise schepen. Nou mag je drie keer raden wat mijn ogen en de ogen van de andere buspassagiers daar zagen dobberen. Voor de geïnteresseerden, google ook maar even naar de naam van dat schip, kan interessant wezen.
Nou goed, zoals jullie kunnen lezen vermaak ik me prima. De ene keer doe ik meer dan een andere keer want soms ben ik niet lui, meestal wel hahaha grapje.
Verder is de groep stagaires ook wel leuk. We zien elkaar ook regelmatig buiten het stagelopen om, dus dat is natuurlijk ook leuk. Verder ben ik gestopt met het nemen van dansles. Vind dat wel jammer. Waarom ben ik dan gestopt? Omdat ik een keer geen zin had, de keer daarop kon niet want we gingen iets doen met de groep en de keer daarop was afgelopen week en toen bedacht ik me dat ik nog maar twee keer kon voordat ik op vakantie ging en dat ik dan al zoveel gemist had dat ik het niet in kon halen en daarna weer veel zou missen. Dus toen heb ik maar besloten dat ik niet meer ging. Daarnaast vertelden veel mensen dat de prijs die ik ervoor betaalde ook veels te hoog was, dus nou ja, zoek in Nederland wel weer een plek om er mee verder te gaan.
Verder heb ik geloof ik niet veel meer te vertellen. Volgens mij was dit verhaaltje voor de verandering eens een keer informatief dus kunnen jullie ook weer even vooruit. Allemaal voorzichtig aandoen, lief zijn tegen elkaar tijdens de feestdagen. Daarna maakt me niet zoveel uit. En geniet van mijn afwezigheid zolang het kan, voor je het weet ben ik er weer om jullie te vervelen met het vertellen van verhalen die je al 10 keer eerder gehoord heb. Maar dan heb ik gewoon aandacht nodig hahahah grapje hoor zal er rekening mee houden dat 15 keer wel genoeg is om het te vertellen.
Mensen, nu is het echt genoeg. Nu rest mij nog 1 ding en dat is het wensen van een prettig kerstfeest een een gelukkig nieuwjaar. Dus bij deze:

Prettige Feestdagen & Een Gelukkig Nieuw Jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan helaas niet de letters vergroten/kleurtje geven/lettertype veranderen, dus hier zul je het maar mee moeten doen.
En voor de mensen die het niet begrijpen de volgende boodschap: Geluk in ’n tuk.
Allemaal voorzichtig aan op de weg in deze barre winterse tijden, voorzichtig aan met het vurige werk en als je om 7 uur in de ochtend nog wakker bent of al weer wakker bent, op dat moment ben ik in Playa del Carmen waar het tijdsverschil met jullie 7 uur is, dus op dat moment vier ik pas het nieuwe jaar, dus als je de mogelijkheid hebt kunnen we telefonish elkaar de beste wensen wensen. Nou, dat klinkt leuk of niet dan. Wordt je blij van.
Goed mensen, ik ben moe. Het is 10 uur. Ik ga slapen, morgen weer vroeg uit de veren.
Mocht je meer informatie willen over bepaalde niet of wel nader omschreven activiteiten, heb geduld en wellicht komt er de volgende keer meer informatie over.

Nou, dikke pakkerd vanuit Miami!

  • 21 December 2009 - 10:11

    Mams:

    Nou die Elk,
    Erg leuk verhaal en nou maar lekker genieten. Over 47 dagen ben je eindelijk weer thuis, gelukkig !!! en je mag mij dan wel 20 x het zelfde verhaal vertellen hoor.Dikke pakkerd van ons allemaal

  • 21 December 2009 - 13:38

    Doeve:

    ha lekker strak wit kippetje op een reesfiets,
    Geniet maar goed van het luie leventje over 47 dagen moet je thuis weeer flink aan de bak.
    Verhallen op z,n hoogst 3a4x herhalen bij vaker afspoelen als afkoeling(ha ha ha).
    geniet van de feestdagen in supper vakantie stemming,heel veel plezier en doeites

  • 21 December 2009 - 13:39

    Doeve:

    elk, nu nog met de poepert in de caribien,doei.

  • 22 December 2009 - 19:40

    Det:

    Hoi Elkie
    Tjonge jonge wat een verhaal weer. Fijn dat je zoveel beleeft en meemaakt. Geniet er van in Mexico, en neem je eigen wijze raad mee" doe voorzichtig" met of zonder vuurig werk.
    Groetjes van de fam Damink

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elkie

Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen op verschillende plaatsen ter wereld. Maar als je meer van diepte houd, is dat ook prima. Al weet ik niet precies of je daarvoor nu bij de goede persoon bent beland. Dat oordeel mag je zelf vellen.

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 63669

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 31 Oktober 2015

Ryndam

18 Januari 2014 - 01 Juli 2014

ms Volendam

17 Mei 2013 - 13 November 2013

ms Prinsendam

12 September 2012 - 14 Maart 2013

ms Volendam

22 Juli 2009 - 06 Februari 2010

VS - Miami

31 Januari 2008 - 21 Juni 2008

México - Playa del Carmen

Landen bezocht: