Waar zijn mijn chocolade eitjes? :( - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu Waar zijn mijn chocolade eitjes? :( - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu

Waar zijn mijn chocolade eitjes? :(

Door: Elkie

Blijf op de hoogte en volg Elkie

22 Maart 2008 | Mexico, Playa del Carmen

En omdat het verhaal wat ik net heb geplaatst alweer bijna een week oud is, is hier een soort van deel 2 van deze week. En om het verhaal te breken, in een ander bericht.

Ben na de vrije dagen weer aan het werk. De derde week bij de receptie zit er al weer op, wat inhoud dat ik er nog één week zal zijn.
Deze week moest ik van dinsdag tot en met donderdag van 3 uur tot 11 uur werken. Op zich wel fijne tijden, want dan kan ik nog iets doen voordat ik moet werken. Dat komt de ene keer neer op contact hebben met het thuisfront en de andere keer is dat van de ochtendzon genieten op het strand. Daar geniet ik nu nog maar extra van elke keer, want ik denk wel dat ik het “even naar het strand gaan” ga missen.
Op het werk leer ik steeds en steeds meer. Dat is wel fijn, want anders zou het wel erg saai zijn. Toch is het erg lastig uitleggen wat dat precies inhoudt, want het zijn best wat verschillende dingen die je dan, heel onlogisch, ook verschillend moet doen. Van inchecken en sleutels klaarmaken tot het te woord staan van gasten, ook telefonisch. En soms als het rustig is met de papagaaien praten.
Verder leer ik ook iedereen steeds beter kennen. Dat is ook wel fijn. En ik leer ook beetje bij beetje steeds meer Spaans. Toch meer van het luisteren naar wat zij allemaal zeggen dan dat wat ze me proberen te leren. Want daar heb ik niet bijzonder veel aan, want dat is toch straattaal zeg maar. Maar wel leuk om te weten.
Gisteren, vrijdag dus, moest ik van 12 tot 8 werken. Dan kan je ’s ochtends niet echt wat doen. Want als ik naar het strand ga, ga ik daar lopend heen, is maar 25 minuten en beweeg ik ook nog wat. Met de taxi is sneller maar niet gratis, en om daar elke keer mee te gaan vind ik ook zo’n onzin. Want het omkleden en nog even rustig zitten neemt ook even in beslag. Dus als je het heen en terug lopen en dat bij elkaar op telt ben je al 2 uur verder, en als je dan ‘s ochtends wat wil doen, moet je wel vroeg uit je bed. En daar heb ik niet altijd zin in. Dus blijf ik lekker iets langer liggen.
In principe was dit mijn update al weer. Alleen nog dat ik zo weer moet werken. Het gaat druk worden, want er zijn vandaag veel check in’s, en dat komt door Pasen. En omdat het in Amerika springbreak is.
Van Pasen merk verder niet zoveel, want het dorp is hier een en al toeristisch. Hooguit dat alles hier in de nacht iets langer geopend is.

Dus, vrolijk Pasen allemaal. En goed zoeken. Ik moet het dit jaar # %$#@ %$&!)(* zonder paaseitjes zien te doen. En chocolade is zoo lekker. Ik heb hier nog geen chocolade ei gezien en van gewone eieren houd ik niet, bah.

Dus, laat wat over en tot de volgende keer maar.
En r staan nieuwe foto’s op mijn site (www.flickr.com/photos/elkieinmexico)
Ajuus.

  • 23 Maart 2008 - 12:18

    Slak'n Huis:

    ha groot gemis van ons,
    volgens mij kun je daar beter zonder chocopaaseieren zitten dan hier MET chocolade eitjes,this hier n.l geen weertje om naar het strand te gaan!!!!!!!!ong. 3 graden , de zon schijnt ,ja dat dan nog wel maar er wordt nog wel sneeuw verwacht
    Maar we zullen eitjes bewaren ,alleen of ze dan nog de vorm van een eitje hebben betwijfel ik.Groot Gemis je zit al bijna weer op de helft van je stage,gaat toch best wel snel hè.Nou, nog veel succes de laatste week bij de receptie.
    Een hele dikke pakkerd van't slak'nhuus

  • 24 Maart 2008 - 19:28

    Ed En Marian.:

    Hoi Elkie,
    Misschien ken je ons nog, de oud-gasten van de foto's. Nou over pasen. Het is dit jaar wel heel bijzonder verlopen. Veel sneeuw en kou. Iets voor kerst zou je denken. Maar nee, dit keer niet met pasen 2008. Ik lees dat je het bijzonder naar je zin hebt en dat het leren in de praktijk je goed af gaat. Ga zo door zullen we maar zeggen. Afsluitend, geniet van de mooie omgeving en de heerlijke temperatuur. Wij trekken nog een extra warme trui aan om ons warm te houden.

    Groetjes van Marian en Ed uit Den Helder.

  • 27 Maart 2008 - 03:05

    Pascalle:

    Hoi Elkie!

    Ik kwam je via waarbenjij.nu tegen.Mijn naam is Pascalle en ik studeer aan de nhtv in breda. Ik loop op dit moment ook stage in Playa del carmen, alleen dan bij Hotel The Reef! Ik weet niet of je dat hotel kent? Hoelang ben je nu in Playa del Carmen en hoelang blijf je hier? Heb je het naar je zin, en kun gaat het goed met je Spaans? Ik ga morgen maar eens een kijkje nemen bij een taalschool, want het valt nog niet mee als je maar een half jaartje spaans hebt gehad op school, en je bij de guest service moet werken.

    Laat wat van je horen..zou leuk zijn!

    Groetjes Pascalle
    www.pascallinmexico.waarbenjij.nu


  • 27 Maart 2008 - 09:39

    Joke:

    ha die Elk,

    Ben je al begonnen met je volgende stageplek? Gaat nu wel vlug zo, zit je al bijna weer op de helft van je stage en ze zeggen dat de tweede helft zeker zo snel gaat, dus vergeet niet nog even dubbel hard van het mooie weer te genieten nou kalm aan Elkie en toch weer groeten van alle winden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elkie

Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen op verschillende plaatsen ter wereld. Maar als je meer van diepte houd, is dat ook prima. Al weet ik niet precies of je daarvoor nu bij de goede persoon bent beland. Dat oordeel mag je zelf vellen.

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 63671

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 31 Oktober 2015

Ryndam

18 Januari 2014 - 01 Juli 2014

ms Volendam

17 Mei 2013 - 13 November 2013

ms Prinsendam

12 September 2012 - 14 Maart 2013

ms Volendam

22 Juli 2009 - 06 Februari 2010

VS - Miami

31 Januari 2008 - 21 Juni 2008

México - Playa del Carmen

Landen bezocht: