Relax, take it easy. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu Relax, take it easy. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu

Relax, take it easy.

Door: Elkie

Blijf op de hoogte en volg Elkie

08 Maart 2008 | Mexico, Playa del Carmen

…en toen werd de kikker wakker. Had hij nou gedroomd of niet? Hij leefde toch zeker niet in het bos waar zojuist Kleinduimpje kruimels had gestrooid? Nee, dat deed hij niet. Hij leefde gewoon in een hele vieze en smerige sloot waardoor hij eigenlijk gisteren al uit de pijp had moeten gaan.

En tot zover het sprookje. Want voor de verandering zal ik het eens kort houden. Althans, dat zal ik proberen.
Mijn vorige brief is opgehouden bij de laatste dag dat ik ijs moest scheppen en het zelf ook kon eten. Ook de laatste dag waarop ik onder het werk zicht had op de zee, het strand en wat daar al dan niet nog meer bij om het hoekje komt kijken. Daar heb ik dus met een vanille ijsje afscheid van genomen.
En zo klopte maandag de 4de maart tegen de deur, waarvan ik al om 5 uur wakker werd. Wederom wat vroeg, aangezien ik pas om 12 uur hoefde te beginnen. Deze ochtend even weer gecommuniceerd met het thuisfront. En daarna zorgen dat ik mijn nieuwe supertoffe werkoutfit kon scoren. Daarna aan het werk. Eerst mocht ik kopietjes maken van het een of het ander. Daarna werd mij de gang van zaken aan de receptie uitgelegd. Veel informatie weer in het begin. En veel meekijken hoe het gaat. Dus dingen zien, leren en op een later moment zelf doen. Dit zijn zaken die de eerste week variëren van het inchecken van gasten, telefoon opnemen die dan vaak van de kamers komen, gasten te woord staan als ze iets niet weten of wanneer ze iets anders te vertellen hebben, en ga zo maar even door. In principe is dat in grote lijnen zonder al te veel geouwehoer wat mijn eerste dag at de receptie inhield. Meer informatie komt dus met de tijd.
Maar zoals aan alles komt een eind en dus ook aan de maandag en zo werd het ook al weer dinsdag. Dit werd een vrije dag. Dus tijd om te relaxen en fun te hebben. Zo gezegd, zo gedaan. Globaal had ik de dag al een beetje voor mezelf gepland, zodat ik niet op het moment van vervelen zou komen. En das gelukt. Gelukkig maar. ’s Ochtends niet te vroeg en niet te laat uit de veren, mezelf toonbaar maken en daarna internetten. Even kletsen met een aantal van jullie. Daarna weer naar de poblado toe. De tas inpakken en naar het strand. Ik was alleen vrij, dus ging ik alleen naar het strand. Dat is hier best te doen met al die toeristen om je heen. Ik val niet op. Denk ik. Dus hoppa, eerst even de hele 5th Avenue aflopen, kijken of ik de Pizza Pazza kon vinden. Niet dus. Dus weer terug naar mijn oriëntatiepunt: de Burger King. Want tot nu toe ben ik altijd nog vanaf daar naar het strand gelopen, dus nu maar weer. Daar vanaf dus het strand op en een goede stek gezocht. Lekker rustig en relaxed de hele middag op het strand gelegen en muziek en boek erbij. Dat is het leven! Dan bedenk ik me weer dat het echt tof is hier. Op een gegeven moment ging het harder waaien, verdween de zon achter de bomen en daardoor lag ik niet langer in het zonnetje maar lekker in de shadow. Dus toen maar op een soort van traptrede van zand op het strand gaan zitten en verder met lezen. Och, dan denk je wel: this is life. Ik had ook geen benul van tijd, ook zoiets relaxed. Geen horloge en mobiel uit, heerlijk. Dus daar nog een poos gezeten en toen toch maar eens kijken hoe laat het dan was. Pas half 5! Was wel koud, dus maar weer terug naar huis. Maar wel eerst even een ijsco halen bij de Mac. Dat is al ongeveer de vierde keer en is wel een blijvertje voor eens in de zoveel tijd. En nu zit ik thuis, te werken aan het verslag voor school. Moet ook gebeuren. Morgen moet ik van 3 uur ’s middags tot 11 uur ’s avonds werken. Dus dan kan ik mooi de ochtend tot half 1 nog op het strand liggen! Dat ga ik dus zeker doen.
En om het verhaal te breken komt mijn vervolg in een nieuwe brief te staan. En dan is het dus ook niet zo’n lang verhaal. Maar misschien wel weer met wat meer onzin.

Groentes!

  • 09 Maart 2008 - 10:47

    Bram Uut Twenthe:

    Ha die zuster,
    Wat leuk dat je nu ander werk hebt, hopen dat daar wat meer toerisme om de hoek komt kijken. Ik vin et ook een geruststelling om te horen dat je nu weer plezier om dat oort hebt.
    Nou genoeg getypt veel plezier met de bezigheden
    Groetjes Bram

  • 10 Maart 2008 - 09:02

    Rianne:

    Ha die Elk,
    Het is maar goed dat je even vermeld dat je met een verslag voor school bezig bent.Je zou haast denken dat je daar op vakantie bent!!!!!!Zo te lezen komt het daar wel goed op de receptie.Mis je het zicht op zee en de ijsjes niet??
    Het leek mij daar juist relax en easy !!!
    Nou kuuk'n doet hènig an en de groet'n

  • 10 Maart 2008 - 15:10

    Joke:

    Ha Elkie
    nou al mooi bijgekleurd? moet haast wel als je het zo leest, klinkt wel erg relaxd zeg, maar je hebt groot gelijk. Je werktijden zijn wel veel onregelmatiger nu? Bevalt het je goed? Nou meisie geniet maar goed van het mooie weer en werk ze er ook nog een beetje bij. groeten van de winden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elkie

Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen op verschillende plaatsen ter wereld. Maar als je meer van diepte houd, is dat ook prima. Al weet ik niet precies of je daarvoor nu bij de goede persoon bent beland. Dat oordeel mag je zelf vellen.

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 63677

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 31 Oktober 2015

Ryndam

18 Januari 2014 - 01 Juli 2014

ms Volendam

17 Mei 2013 - 13 November 2013

ms Prinsendam

12 September 2012 - 14 Maart 2013

ms Volendam

22 Juli 2009 - 06 Februari 2010

VS - Miami

31 Januari 2008 - 21 Juni 2008

México - Playa del Carmen

Landen bezocht: