Coba en apen. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu Coba en apen. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu

Coba en apen.

Door: Elkie

Blijf op de hoogte en volg Elkie

15 Mei 2008 | Mexico, Playa del Carmen

Tja, de tijd vliegt. Er zit alwéér een week op. Nog maar 5 weken. Is nu al raar.. Maar goed, ik heb het hier naar mijn zin en leef op het moment. Het heeft geen zin om in de toekomst te denken.
Ik neem vanaf eergisteren trouwens elke keer mijn camera mee naar de bruiloften, kan ik wat foto’s maken. Alleen is daar niet erg veel gelegenheid voor, maar goed. Moet dus mee naar de bruiloften en als die in de jungle is, moet ik ook de jungle in.

Zaterdag was er weer een bruiloft op het strand, het was echt loeiheet. En dan sta je daar aan zee terwijl je niet even een frisse duik kan nemen. Tjah, je kunt ook niet alles mee hebben, wel dan. Verder vind ik het leuk werk. Ik ben de hele tijd wel met iets bezig en verveel me niet. Gelukkig maar.

Zondag was dan weer eens een vrije dag. Marissa was ook vrij, dus dat was wel leuk. Alleen is ook zo alleen. Zaterdag moest ik tot 9 uur werken. Gelijk daarna gingen we naar de tante van Marissa, zodat we niet eerst nog zondagochtend daarheen moesten. We gingen namelijk iets doen zondag.
Dus op een gegeven moment brak de zondag aan. Het plan was om naar Coba te gaan. Coba is een plaats met maya ruïnes, maar wel de enige waar je nog op mag klimmen. De rest mag niet meer, want het is in principe best gevaarlijk want er zijn al wel wat mensen die hun leven eraan verloren hebben. Maar daar gingen we dus heen. Was anderhalf uur rijden, dus ook niet al te ver weg.
Er ging een hele reis aan vooraf, want het was anderhalf uur rijden. Niet dat dat erg was, was wel gezellig. Eenmaal daar aangekomen hebben we een fiets gehuurd, want dat is gewoon leuker dan lopen, en het is nog sneller ook. Dus op de fiets tussen de ruïnes doorgegaan. Erg leuk en ook wel leuk crossen. De tante van Marissa kende de verhalen overal van en vertelde die dan ook. Erg leuk om te horen, maar als je het wilt weten kijk je maar op internet, haha.
Op een gegeven moment kwamen we dus bij die ruïne aan, lekker naar boven klimmen onder de zon, haha, maar erg tof! Daarboven nog een poos van het uitzicht genoten en daarna weer naar beneden. Verder fietsen door de jungle. Is nog eens wat anders dan fietsen tussen de weilanden met koeien.
Daarna nog even verder gekeken naar andere ontdekte en minder ontdekte hopen stenen, en daarna weer wegwezen daar. Toen we weggingen was het inmiddels al half 3, dus dat deden we goed. Daarna zijn we nog naar het strand gegaan. Och, het strand, als ik die niet zie mis ik hem echt. Maar goed, we gingen dus naar het strand, daar handdoekje neergelegd en daarna gaan proberen te drijven in de zee. Ben ik niet goed in, ik zonk de hele tijd..
Op een gegeven moment was het ook tijd om daar weg te gaan en zijn we wat gaan eten. Was erg lekker.

De volgende dag, maandag moest ik gewoon weer werken. De bruiloft was in de jungle, heb helaas geen foto’s kunnen maken. De volgende keer moet ik dat maar wel doen, want zoveel bruiloften worden er niet in de jungle gehouden. Verder heb ik nog niet erg veel beleefd, ja een paar keer voor het werken naar het strand geweest, wat echt heerlijk is. Moet je je voorstellen, moet je om 1 uur beginnen met werken, heb je het strand op loopafstand, dat is toch heerlijk! Minder heerlijk is verbranden, dat was 3 dagen geleden gebeurd, maar inmiddels is dat heel mooi bruin geworden. Gelukkig maar.,

Ik heb verder nog een paar dingen op mijn verlanglijstje staan om te gaan doen, en zoals het er nu naar uit ziet, kan dat ook allemaal. Wat een geluk. Verder is mijn volgende vrije dag zondag, das wel fijn.
Oh ja, zoals ik al wel vaker heb gezegd, is het hotel lekker groot en zelfs zo groot dat het een eigen jungle heeft. In die jungle leven ook apen, had ik ook al gezegd. Maar laatst stond er dus zo’n Nederlander met een lelijk geel shirt naar die apen te kijken. Dus zegt ie tegen mij: “Zie je die aap daar?” Zeg ik: “Welke aap? Die met dat gele shirt aan zeker?” Vond ie niet zo leuk. Tja, zo ging dat dus niet, want daar moest ik laatst aan denken en er wel om lachen met al die apekoppies hier. Haha..

Verder staat er een hele verzameling nieuwe foto’s op mijn site. Van alles en nog wat heb ik er maar opgezet, werd wel een keer weer tijd. www.flickr.com/photos/elkieinmexico Verder is het ook wel leuk om te vermelden dat mijn Spaans eigenlijk best snel vooruit gaat. Ik begrijp zo ongeveer alles wat er gezegd word, en ik merk nu ook dat het praten beter gaat. Want er werken daar veel mensen die helemaal geen Engels kunnen, dus dan word het Spaans praten, en ik kan me er wel verstaanbaar in maken. Maar nog lang niet goed genoeg, dus lekker doorgaan met oefenen. Ook zei ik een poos geleden dat we vast meer huisdieren zouden gaan krijgen, dat klopt helemaal want we hebben nu ook al een gekko genaamd Karel als huisdier. Alleen houdt hij van verstoppertje of is hij zo van mij geschrokken dat hij nu weg is gelopen.

Voor deze keer weer genoeg dacht ik zo. Hier is het trouwens ’s nachts 30 graden, dus overdag nog warmer. Maar ik ben er al aan gewend en we hebben airco & arko, das wel fijn.
Ik laat binnenkort weer van me horen, en ga nu voor school bezig. Vind ik wel jammer, zit ik hier in Mexico, moet ik zoveel tijd besteden aan school, terwijl ik ook andere leukere dingen kan doen die ik niet kan als ik thuis ben… Nou ja, gewoon vlot ermee bezig, heb ik het ook eerder af.

En nu is het echt genoeg.

Ciao!
Elkie.

  • 15 Mei 2008 - 17:48

    Det:

    Hallo bijna jarige Elkie
    Heb net even je nieuwe foto's bekeken, leuk allemaal. Maar weet nu nog steeds niet wat jij bij die bruiloften moet doen. Ik neem aan dat jij niet de ringen vast houd of zo?
    Gr van de fam

  • 17 Mei 2008 - 09:40

    Giny:

    Hoi Elkie, ik vind het nog steeds leuk om je belevenissen te lezen en natuurlijk de foto's te bekijken. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Een fijne verjaardag gewenst morgen. groeten van de familie Nijboer uit Raalte

  • 17 Mei 2008 - 17:11

    Ans:

    ha die bijna jarige gezelige leuke schrijfster.Alvast gefeliciteerd met je verjaardag een leuke dag daar. Ben je vrij,of ga je bruiloft vieren??Mooie foto,s heb je gemaakt heel leuk om die te zien. Groeten en tot over 5 weken weer in het koude regenachtige Holland wat zul jij die zon missen zeg.

  • 17 Mei 2008 - 22:26

    Mam:

    Ha kuuk'ntie,van harte proficiat met je verjaardag maak er een mooie dag van !!!
    Een hele dikke pakkerd xxxxx

  • 17 Mei 2008 - 22:35

    Paps:

    zo kukn op afstand van harte en een hele lekkere dikke pakkert,de echte krijg je op 21-6 xxxxxx

  • 18 Mei 2008 - 01:26

    Sabine:

    Hey Elkie

    Gefeliciteerd!!!!

    Hoe was je verjaardag?

    Groetjes Sabine

  • 18 Mei 2008 - 11:21

    Bram Uut Twenthe:

    Haaaa die zus,
    Van Harte Proficiat met je 20 ste verjaardag, en een hele fijne dag ondanks dat je hier de verjaardag nie kan vieren.
    Maar k neem aan dat die Mexicaantjes er ook wel aan denken haha
    Groet'n Bram

  • 18 Mei 2008 - 20:29

    Joke:

    Ha Elkie,
    vanuit Lemele van harte proficiat namens alle Winden

  • 22 Mei 2008 - 11:38

    Het Slakkenhuis:

    Ha die Elk nog 30 dagen !!!!!!!!!!!!!!!
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elkie

Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen op verschillende plaatsen ter wereld. Maar als je meer van diepte houd, is dat ook prima. Al weet ik niet precies of je daarvoor nu bij de goede persoon bent beland. Dat oordeel mag je zelf vellen.

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 793
Totaal aantal bezoekers 63639

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 31 Oktober 2015

Ryndam

18 Januari 2014 - 01 Juli 2014

ms Volendam

17 Mei 2013 - 13 November 2013

ms Prinsendam

12 September 2012 - 14 Maart 2013

ms Volendam

22 Juli 2009 - 06 Februari 2010

VS - Miami

31 Januari 2008 - 21 Juni 2008

México - Playa del Carmen

Landen bezocht: