Verhuizen. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu Verhuizen. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu

Verhuizen.

Door: Elkie

Blijf op de hoogte en volg Elkie

19 April 2008 | Mexico, Playa del Carmen

Goedenavond, morgen, middag of waarin je je ook waant. Na een vrije dag, die gedeeltelijk op het strand is doorgebracht, is het tijd om een verslag uit te brengen van wat er de laatste tijd gaande is.

Maar eerst wil ik even mijn mams en tantes een fijne en vooral goede vakantie wensen op het Griekse eiland Kos. Heb al gehoord dat jullie er veel zin in hebben, dus dat moet goed komen. Daarbij ook de vraag aan Joke hoe het met je arm gaat. Hoe is het daar nu mee? Ik hoop dat het al weer gewoon functioneert.
Dus: fijne week toegewenst in de zon!

Zo, eens denken wat ik te vertellen heb. Volgens mij is dat niet zo veel. Maar ik zal er wel weer een lang verhaal van kunnen maken, want daar schijn ik goed in te zijn.

Nadat we een huisdier hebben gehad, zijn we niet lang meer in dat hok blijven wonen. Dat lag niet aan het huisdier hoor. Het lag eraan dat twee Nederlandse meiden helaas weer terug moesten naar Nederland, waardoor er in de luxere poblado twee plaatsen vrij kwamen, waardoor we daarheen konden verhuizen. Dat hebben we dus ook maar gedaan, en het is een stuk beter. Zoals ik al zei, hebben we huisdieren gehad in de andere poblado. Maar ook hier ben ik niet alleen als er geen andere mensen thuis zijn. Nee.. Daar hoef ik niet bang voor te zijn. Ik heb mickey mouse & freinds namelijk gezien. 4 verschillende. De vallen zijn inmiddels gezet maar daar hebben ze niet zoveel mee, want ze zitten d'r nog niet op. Nou ja, you never walk alone zong ooit iemand, hij heeft wel gelijk in dit geval.
Ook is het zo dat het de temperatuur de komende tijd waarschijnlijk gaat stijgen, dus meer beestjes die tevoorschijn komen en dus meer gezelschap. Maar ik ga ze niet aanraken.

Vandaag was ik vrij. Ik heb internet geregeld, en nu hebben we ook internet in ons huisje. Dat voor ongeveer 15 euro per maand wat we met z'n drieen delen, dus das mooi goedkoop. Is wat handiger voor het één en ander, en ook wel fijn. Wel het feit dat we nog altijd 6 dagen per week moeten werken, dus niet echt tijd hebben om aan het verslag te werken, maar dat komt wel goed. Daarmee kom ik ook gelijk op de stage. De vorige keer heb ik er al het één en ander over vermeld, en tot op heden is daar nog weinig verandering in. Maar het is wel leuk en gezellig werk dus dat scheelt. En ik leer er ook wel dingen van, en das ook mooi.
Terug tot de orde van de dag. Vandaag kregen we dus internet, en dus gelijk even gebruik van gemaakt. Het was niet echt bijzonder zonnig vandaag, dus dat scheelt. Daarna toch maar naar het strand gegaan. En wat bleek, daar was het wel een stukkie zonnigerder, dus heb ik weer mooi een poos daar kunnen doorbrengen in alle rust. Echt heerlijk is dat. Zon, boek, geluid van de zee, geluid van strand en een geluid van een één of andere beach club een eindje verderop. En natuurlijk die ultra blauwe zee. Nee, niks te klagen.
Maar aan alles komt een eind en zo ook aan een dag op het strand. Daarna even ergens gebruikt gemaakt van de sanitaire voorzieningen en daarna even een plak pizza gehaald voor het lopen terug naar de poblado. Das een half uur, iedereen gaat dan ook altijd met de taxi. Maar dat vind ik onzin, lopen is net zo fijn en dan kuj't mooi henig an doen. Niks mis mee.

Morgen (voor jullie vandaag, of een dag uit het verleden) nog even praten met thuisfront voordat mams op vakantie gaat, en daarna weer werken. Eerst op het kantoor daarna de kiosk in. Ohja, nu ik internet onbeperkt kan gebruiken, zal ik ook proberen wat meer ploaties op mijn site te zetten. Één dezer dagen, waarschijnlijk morgen, vandaag voor gullie, want nu is het hier bijna sleepie time. En ik moet ook nog even onder de gaatjes staan, dus dat duurt nog wel even voordat ik tussen de veren kruip. Hoewel we eigenlijk helemaal geen veren in bed hebben, maar dat doet er ook niet toe.

Ook leer ik wel steeds meer Spaans, maar vind het niet snel genoeg staan. Maar goed, gewoon alles geben und dan komt het vanzelf wel. Hoop ik dan maar.

Ik vind dat ik genoeg knopjes heb ingedrukt nu, dus pak maar een glas fris want ik ben klaar.

Maar bedenk wel dat twee spruitjes nog geen groenteschotel maken.

Kusjes.

  • 20 April 2008 - 03:52

    Leonie:

    Hay Meid!

    Je kent mij niet, en ik jou niet, maar ik ben even benieuwd... Ik zit namelijk ook voor een poos (bijna half jaar) in Playa en ben nieuwsgierig naar hoe, wat, waarom etc etc over je verblijf hier... Je bent hier voor je studie? En tot wanneer blijf je? Goed naar je zin? En waar werk je?

    Nou wie weet tot spreeks :)

    Groetjes Leonie
    (leoniemexico.waarbenjij.nu)

    PS leuk stukje tekst!

  • 23 April 2008 - 18:16

    Leonie:

    Hola Chica!
    Como estas?

    Ja, ik loop idd ook stage in The Reef. The Reef is een van de eerste hotels aan de linkerkant als je naar Playacar rijdt. Naast het megagrote RUI Palaca hotel. Maar waar ligt Iberostar dan? Niet in de wijk Playacar?
    Leuk iig dat je ook hier in Playa bent. Woon je ook in het hotel of? Wij niet namelijk. We wonen in een appartement vlakbij de Chedraui. Werken hier 6dgn per week. Momenteel werk ik in het restaurant, per 1 mei op de receptie en in 1 juli nog 1 maandje receptie. Wat doe jij allemaal in t hotel? Voeg me anders ff toe op msn ofzo? llllleonietje@hotmail.com Misschien leuk om een keertje wat te gaan drinken in de 'stad'?

    Kijk maar :)

    Tot spreeksss! xx Leonie

  • 28 April 2008 - 08:25

    Rianne:

    Ha kuuk'n,
    Nou we zijn weer thuis en Kos was in 3 woorden helemaal super geweldig gezellig !!!!!!!!!!Echt alles was helemaal top !!!!!!We hebben heel veel gezien en nog meer gelachen (elke dag buikpijn niet van het eten of zo maar van het lachen)maar dat kun je , je wel voorstellen denk ik.
    Hier regent het maar alles wordt al wel mooi groen dus dat is eigenlijk ook wel genieten.
    Nou kuuk'n een hele dikke pakkerd van't slak'nhuus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elkie

Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen op verschillende plaatsen ter wereld. Maar als je meer van diepte houd, is dat ook prima. Al weet ik niet precies of je daarvoor nu bij de goede persoon bent beland. Dat oordeel mag je zelf vellen.

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 63640

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 31 Oktober 2015

Ryndam

18 Januari 2014 - 01 Juli 2014

ms Volendam

17 Mei 2013 - 13 November 2013

ms Prinsendam

12 September 2012 - 14 Maart 2013

ms Volendam

22 Juli 2009 - 06 Februari 2010

VS - Miami

31 Januari 2008 - 21 Juni 2008

México - Playa del Carmen

Landen bezocht: