I’m on a boat! - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Elkie R. - WaarBenJij.nu I’m on a boat! - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Elkie R. - WaarBenJij.nu

I’m on a boat!

Blijf op de hoogte en volg Elkie

14 September 2012 | Verenigde Staten, Juneau


Jawel, het teken van leven wordt bij deze gegeven! Zoals verwacht kan dat wel eens even wat langer duren. Dit komt doordat het internet aan boord wél duur is (houd geen loon over als ik een half jaar internet wil :P) en mijn mobiele telefoon heeft sporadisch signaal . Hierdoor wordt alle communicatie dus pas laat ontvangen en kan er van mij uit ook niet altijd iets aan gedaan worden.. Maar bij deze weten jullie dat, ze zeggen toch altijd dat geen nieuws goed nieuws is? Laten we het daar maar op houden dan .

Goed, ik ga verder waar ik de vorige keer gebleven was.
Na ingecheckt te zijn bij het hotel eerst gegeten, gedoucht en gaan slapen. Volgende ochtend wakker, veels te vroeg, moe en met honger. Hier weinig aan kunnen doen, maar later niet meer veel van gemerkt. Waarschijnlijk was de spanning groter ;).
Om half 7 met de shuttle naar het schip gebracht, samen met een paar westerlingen maar vooral veel fillipinos en indo’s. Eenmaal aangekomen bij het schip konden we na een poosje naar binnen en kregen we eerst een introductie over veiligheid enzo. Na de introductie/training kregen we een buddy toegewezen. Een buddy is iemand die al langere tijd op het schip werkzaam is, en je onder de hoede heeft op het schip de eerste paar weken. Is ook altijd iemand van de afdeling waarop jezelf werkzaam bent. Mijn buddy heeft mij dus rond geleid, naar mijn hut (lol :P) gebracht en geïntroduceerd aan veel mensen waarvan ik de naam al lang niet meer weet..
Daarna gelijk aan het werk om half 11 tot 8 uur ’s avonds, pauze wel tussendoor. Eerste dag hoef je niet gelijk vol gas want de koffers moeten uitgepakt worden en bijkomen van zowel de reis als de eerste indrukken om dan de volgende dag weer fris aan de slag te kunnen.

Verder de dagen vooral meegekeken en informatie doorgelezen/geleerd om dit later te kunnen gebruiken. Gisteravond was de zee wild, gelukkig was ik optijd vrij en had ik nog wat slaap in te halen. Ben dus lekker vroeg naar bed gegaan en door het schip in slaap gewiegd :P. Van collega’s een paar keer de vraag gehad of ik zeeziek was geweest, zoals zoveel anderen, maar dat was ik dus niet. Gelukkig maar.
Voor de rest gaat alles goed met me, zit bijna in het goede dag/nacht ritme, zo rond 18:00 begin ik nu wel moe te worden maar dit rekt steeds verder. Ik heb de afgelopen dagen heel veel mensen ontmoet en heel veel informatie gekregen, ietwat veel informatie tegelijkertijd haha. Gelukkig is iedereen hier erg aardig en zeggen ze allemaal dat wanneer ik vragen heb, dat ik deze vooral moet vragen.

Dit was het zover, ik heb nog niet veel foto’s gemaakt. Kan ze op één hand tellen. Ben ook nog niet van het schip afgeweest en heb ook geen flauw idee wanneer dit zal kunnen..
Ohja, internet is duur en traag en bellen is duur aan het schip. Wellicht is dat nog een reden waarom ik niet al te veel updates zal kunnen geven. Maar ik zal zuinig zijn met mijn gekochte minuten (gaat namelijk via een internetkaart).

Voor nu vaarwel… Hahaha. Vaarwel!
Doei.

  • 14 September 2012 - 22:36

    Faye:

    Elkie!

    Je gaat ook down under, wat vet! Ik heb de Volendam nl in Sydney gezien. Fijn dat je (nog) niet zeeziek bent ;) En een tip, maar misschien weet je dat ook al wel: schrijf mailtjes en verhalen in Word (ofzoiets) en upload ze daarna, dan hoef je niet zo lang online te zijn :)

    Veel succes meid en hopelijk ben je snel gewend! x

  • 14 September 2012 - 22:49

    Brenda:

    Lieve elkie,

    Ik wens je heel veel succes en onwijs veel plezier. Wat geweldig is het dat je dit mag mee maken. Ik hoop dat het aan al je verwAchtingen voldoet en je een fantastische tijd zult beleven.
    Lieve groetjes
    Brenda

  • 15 September 2012 - 12:26

    Giny:

    Hoi Elkie, je hebt je schrijfstijl al weer te pakken zie ik. Fijn dat je geen last van zee ziekte hebt, een tukker met zeebenen, wie had dat gedacht. Het zijn wel veel indrukken zon eerste dag. Maar dat zal op z'n tijd allemaal wel op z'n plek vallen. Succes maar weer , groetjes.

  • 23 September 2012 - 08:42

    Carliene:

    Haha elkie! Vaarwel, haha... Vaarwel. Ik hoor t je zo zeggen! Fijn dat ze allemaal zo aardig enzo zijn meis... Ben zo blij voor je! Misschien maar goed ook dat je niet zo vaak van boord kunt... Moet je telkens met je zeebenen weer aan t vaste land wennen en dan weer aan de boot :p nou Elkie tot snel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Juneau

ms Volendam

Living the dream!

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2013

Terug.

08 November 2012

Australie!

23 September 2012

Een spruitje maakt nog geen groenteschotel

14 September 2012

I’m on a boat!

11 September 2012

Veilig aangekomen
Elkie

Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen op verschillende plaatsen ter wereld. Maar als je meer van diepte houd, is dat ook prima. Al weet ik niet precies of je daarvoor nu bij de goede persoon bent beland. Dat oordeel mag je zelf vellen.

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 63695

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 31 Oktober 2015

Ryndam

18 Januari 2014 - 01 Juli 2014

ms Volendam

17 Mei 2013 - 13 November 2013

ms Prinsendam

12 September 2012 - 14 Maart 2013

ms Volendam

22 Juli 2009 - 06 Februari 2010

VS - Miami

31 Januari 2008 - 21 Juni 2008

México - Playa del Carmen

Landen bezocht: