NUNCA POSITIVO, SIEMPRE NEGATIVO. - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Elkie R. - WaarBenJij.nu NUNCA POSITIVO, SIEMPRE NEGATIVO. - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Elkie R. - WaarBenJij.nu

NUNCA POSITIVO, SIEMPRE NEGATIVO.

Door: Elkie

Blijf op de hoogte en volg Elkie

10 September 2009 | Verenigde Staten, Miami

NIEUWE FOTO'S OP:
http://picasaweb.google.nl/snelkie
Het zijn er 162, dus veel kijkplezier. Er staan mooie, minder mooie, zinnige en onzinnge tussen.

Verder gaat alles goed met me. Voor de fun nog wat dingen die mij hier in Miami opvallen:

- Er is hier een waar contrast tussen rijkdom en armoede. Er gaan geen dag voorbij dat je geen zwerver tegenkomt, al dan niet stinkend.
- De donkere huidskleur overheerst. Daar is uiteraard niets mis mee, maar het is toch anders dan de situatie in Hoge Hexel.
- Dikwijls word ik in winkels aangesproken in het Spaans. Daarmee kan ik ook gelijk mededelen dat er redelijk wat latino's te vinden zijn, voornamelijk afkomstig uit Cuba.
- Bussen rijden ook hier niet op tijd. Ben erg blij met mijn fiets, hoewel men hier niet erg gewend is aan fietsers, dus uitkijken moet nog meer dan in Nederland.
- De koers voor de dollar en euro staat momenteel voor ons heel gunstig :)

Mensen, eigenlijk heb ik niet eens zoveel inspiratie, maar om nou " ik heb nieuwe foto's online gezet" als enige mededeling te hebben, is ook weer zowat..

Ik kan wel vast mijn planning van het weekend doorgeven! Zaterdag staan de Everglades op het programma. De Everglades. Dat is een nationaal park waar veel krokodillen wonen. Er zijn zelfs heuse boerderijen waar deze enige dieren worden gefokt. We gaan met een airboat door het moeras en wellicht ga ik zelf nog een jong reptiel vasthouden!
Zondag word een stranddag, hoe dan ook. Ik heb gezocht op internet wat er zoal te doen is aan (sport)evenementen hier in Miami. Laat het nou zo zijn dat komend weekend er een beach volleybal toernooi is in het bekende park aan Ocean Drive Boulevard(die die je altijd op tv ziet met fitnessende mensen). En het is niet zomaar een toernooi, het is de finale van een reeks toernooien! Lijkt mij leuk om te zien, vooral om dat het strand een minuut verder is, dus als het niets aan is, heb ik mijn volgende activiteit (eigenlijk passiviteit;)) al gevonden.

Voor de rest.. Op het moment mis ik thuis wel een beetje. Gewoon, met iedereen samenzijn, de honden, de paarden, het slakkenhuis ;) 's avonds en de andere slakken(huizen), alles.. ik mis het wel. Nu is dat uiteraard alleen maar een goed teken, en het hoort er bij. Ik wist wel dat dat moment vroeg of laat zou komen. Het is gewoon zo'n moment waarop je begint na te denken met wat je nou eigenlijk wilt met je leven. Dat soort momenten zijn alleen maar leerzaam. Maar maak je er niet druk om, ik heb het hier zeker naar mijn zin. De groep stagaires is gezellig en we leren elkaar steeds beter vinden. Ook kan ik het goed vinden met Nanda en Stephanie, mijn kamergenootjes, wat natuurlijk ook fijn is. We doen ook geregeld dingen samen en als groep.

Dit was het weer voor vandaag,
groeten uit de "Sunshine State" waar het haast meer omweert dan dat er zon is. De groet'n en geluk in 'n tuk!

P.S. De titel van dit bericht is een alom bekende uitspraak van niemand minder dan Bramswa. Bedankt voor je inspiratie, knul! :P

  • 11 September 2009 - 17:04

    Mam:

    nou Elk dat zijn behoorlijk wat foto's en net wat je zegt sommigen zijn erg mooi.Wij missen jou ook hoor vooral op zaterdag :)!!! Zo flauw!!
    Nee hoor, ik mis je zo ook wel slak maar die schade halen we nog wel in.

  • 14 September 2009 - 19:04

    Nijveld@live.nl:

    hallo elkie hoe is het met je gaat alles goed en bevalt het een beetj ik zou je willen vragen om te kijken naar een paar flessenopeners zoals je weet spaar ik die ik hoop dat je nog een fijne tijd hebt en kom gezond terug de groeten van de fam nijveld

  • 15 September 2009 - 18:05

    Giny:

    Hoi Elkie, nou je schrijft weer als vanouds, fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je thuis een beetje mist hoort er ook zo bij, want 't Hexel is toch wel wat anders dan Miami.groeten uit Raalte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elkie

Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen op verschillende plaatsen ter wereld. Maar als je meer van diepte houd, is dat ook prima. Al weet ik niet precies of je daarvoor nu bij de goede persoon bent beland. Dat oordeel mag je zelf vellen.

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 63684

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 31 Oktober 2015

Ryndam

18 Januari 2014 - 01 Juli 2014

ms Volendam

17 Mei 2013 - 13 November 2013

ms Prinsendam

12 September 2012 - 14 Maart 2013

ms Volendam

22 Juli 2009 - 06 Februari 2010

VS - Miami

31 Januari 2008 - 21 Juni 2008

México - Playa del Carmen

Landen bezocht: