Australie! - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Elkie R. - WaarBenJij.nu Australie! - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Elkie R. - WaarBenJij.nu

Australie!

Door: Elkie

Blijf op de hoogte en volg Elkie

08 November 2012 | Australië, Fremantle

Hallo allemaal!

Ja, daar is ie weer! Met wachtwoord beveiliging.. Die ik maar naar de hele mailinglist gestuurd heb, want anders kan natuurlijk niemand het lezen. Het is niet nodig dat jan en alleman op de hoogte is van mijn leven.

Hoe gaat het met jullie allemaal? Veels te lang geleden dat ik wat geschreven heb, het is leuk om het achteraf terug te lezen, maar ik moet er echt tijd voor maken om iets te schrijven en daar heb ik niet altijd zin in. Maarrrrrr voor jullie doe ik dat wel 

Met mij gaat het goed. Ben hier nu twee maanden en de tijd gaat snel. Gewoon alweer op een derde van het contract! Heb het hier ook wel prima, als ik vrij ben hoef ik eigenlijk alleen maar m’n was te doen. De rest wordt voor me gedaan . Als we in een poort zijn kan ik bijna altijd wel van de boot af, ene keer wat korter dan de andere keer, maar het kan. Alleen bij tenderpoorten ben ik er nog niet vanaf geweest. Houdt namelijk in dat het schip geankerd ligt, en dat je met een klein bootje naar land gaat. Neemt tijd in beslag die ik meestal niet heb! Maar je hoort me niet klagen hoor. Verder al veel plaatsen oppervlakkig gezien, maar wel leuk. Foto’s heb ik nog niet zo heel veel, maar heb er wel wat op facebook gezet. Gaat het snelst, dus koos facebookloos heeft pech. Misschien dat ik als ik thuis ben voor alle kozen iets appart doe, maar nu niet want het internet hier is gewoon niet optimaal voor het uploaden van (veel) foto’s.
Verder is het wel leuk op zo’n schip. Er zijn veel verschillende soorten mensen. Veel Filipijnen en Indo’s, waarvan ik de namen niet onthoud maar hun die van mij wel. Is wel geinig, we hebben nu 2x een crew feest gehad, al die mafkezen willen met je op de foto. Hoefde nog net geen handtekening uit te delen hahaha. Verder zijn er ook wel westerlingen en natuurlijk een stel Nederlanders. Is wel fijn om zo af en toe wat Nederlands te praten!
Het werk! Gaat ook steeds beter. Heb de draai gelukkig te pakken! Heb nog genoeg te leren en leer elke dag wel wat erbij, maar heb het idee dat het wel goed gaat. Het feit dat het werk op een boot plaats vind die zich telkens ergens anders bevindt, maakt het werk wel interessant! Nu willen jullie vast weten wat ik dan zoal doe. Momenteel heb ik de telefoon dienst. Dat houdt in dat ik de telefoon beantwoord wanneer passagiers bellen. Capaciteit van het schip zit zo rond de 1400 passagiers, dus ik heb ook wel wat te doen. Vragen kunnen over van alles gaan. Verder zijn er nog wat andere werkzaamheden, een voorbeeld daarvan is het vertalen van het dagelijkse programma. Is een soort krant waarin de activiteiten staan. Krijgen we in het Engels aangeleverd en ik moet ze vertalen naar het Nederlands en het Duits. Verder is er nog Spaans, wat een collega van mij doet. Maar die gaat straks weg en dan is de kans groot dat ik die ook moet doen. Is best wat werk en ben ik dus ook wel zoet mee voor een paar uur. Mijn functie heet International Concierge wat dan ook inhoud dat ik er ben voor de niet-engels-sprekende gast, en zie daar de connectie met het dagelijkse programma. Er zijn natuurlijk ook andere werkzaamheden.

Verder heb ik eigenlijk niet veel te vertellen momenteel. 10 uur werken per dag en dat 7 dagen per week, dan houdt je niet zo heel veel vrije tijd over. Er moet geslapen en gegeten worden in die 14 uur en de uren die dan overblijven worden eerder passief dan actief besteed wanneer het geen poortdag is. Enige actieve is sporten in de gym, mogen we gewoon tussen de passagiers (door de officieren status), het passieve is in de zon liggen als het rooster + weer het toe laat. Ik vermaak me wel .

Zal proberen weer wat sneller weer wat van me te laten horen!

Dikke doei!

  • 11 November 2012 - 09:29

    Moeders:

    Ha die Elk
    Wat fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat. Zo tussen de regels door te lezen zou je haast gaan denken dat je het naar je zin hebt daar en dat je ervan geniet. Moet je ook doen want ik denk wel dat het een onvergetelijke ervaring zal blijven. Wat hier betreft,het is nog steeds niet echt koud en volgens mij hebben we hier de mooiste herfst sinds jaren nog steeds is het buiten een groot kleuren palet, echt niet te geloven zo mooi. Verder is hier alles rustig het indoor paarden is alweer geweest en Bjorn Egberink heeft samen met nog iemand anders de 1ste prijs voor het springen van de muur gewonnen, knap he ik dacht 2.15 m. Nou Elk geniet en werk ze en ik ben nu alweer benieuwd naar het volgende verhaal.
    Een dikke pakkerd xxxxx

  • 11 November 2012 - 09:48

    Joke:

    Ha Elkie,
    Zo te lezen gaat het goed met je, ook wel een verschil met je werk in Almelo.
    Jammer dat het internet zo weinig beschikbaar is, we vinden het altijd leuk om je verhalen te lezen, en Facebook doe ik niet aan , dus dat schiet ook niet op.
    Nou Elkie laat gauw weer iets van je horen, hier is het goed , geen nieuws.
    Groetjes Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Fremantle

ms Volendam

Living the dream!

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2013

Terug.

08 November 2012

Australie!

23 September 2012

Een spruitje maakt nog geen groenteschotel

14 September 2012

I’m on a boat!

11 September 2012

Veilig aangekomen
Elkie

Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen op verschillende plaatsen ter wereld. Maar als je meer van diepte houd, is dat ook prima. Al weet ik niet precies of je daarvoor nu bij de goede persoon bent beland. Dat oordeel mag je zelf vellen.

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 63660

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 31 Oktober 2015

Ryndam

18 Januari 2014 - 01 Juli 2014

ms Volendam

17 Mei 2013 - 13 November 2013

ms Prinsendam

12 September 2012 - 14 Maart 2013

ms Volendam

22 Juli 2009 - 06 Februari 2010

VS - Miami

31 Januari 2008 - 21 Juni 2008

México - Playa del Carmen

Landen bezocht: