Een spruitje maakt nog geen groenteschotel - Reisverslag uit Skagway, Verenigde Staten van Elkie R. - WaarBenJij.nu Een spruitje maakt nog geen groenteschotel - Reisverslag uit Skagway, Verenigde Staten van Elkie R. - WaarBenJij.nu

Een spruitje maakt nog geen groenteschotel

Blijf op de hoogte en volg Elkie

23 September 2012 | Verenigde Staten, Skagway

Ten eerste: Iedereen bedankt voor de reacties. Doet me goed om te weten dat er aan me gedacht wordt en daarnaast dat jullie het leuk vinden om het te lezen 

De eerste week op het werk heeft vooral bestaan uit het krijgen van veel, heel veel informatie en dit oneindig keren doorlezen, oefenen en wat al niet meer. De werktijden waren ook prima, van 7 tot 10, pauze van 10-half 12, werken van half 12 tot half 7. Daarna dus nog de hele avond vrij! De eerste avonden vooral bijgekomen van de reis en alle indrukken, kon mijn rust goed gebruiken! Daarna kreeg ik het ritme steeds beter te pakken. De ene avond ga ik tv kijken in mijn kamer, sportief ben ik niet want heb mijn ipod in het hotel in Vancouver vergeten, en als het schip aan wal ligt en er tijd is om van boord te kunnen, dan doe ik dat. Dat heb ik al een keer gedaan in Juneau, Alaska. Was precies de avond van de dag waarop ik mijn vorige verhaal online gezet had, ik wist dat toen nog niet! Ik hoorde dat een collega van boord wou om te internetten. Ik heb gevraagd of ik mee kon. Nu weet ik dus hoe het werkt als ik van boord wil en wellicht geen gezelschap heb.

Op het werk leer ik dus elke dag van alles en nog wat. Het meeste breng ik hiervan nog niet in praktijk, maar ik moet het wel weten. Binnenkort is het namelijk de bedoeling dat ik aan de balie/receptie ga staan, en dan moet ik de antwoorden natuurlijk weten! Verder is me uitgelegd hoe ik de kluizen kan openen en hoe ik de temperaturen van de airconditioning kan checken. Ik vind dat nu wel fijn, het houdt in dat ik even tussen mijn papieren weg kan en een stuk door het schip mag lopen, wat dan ook weer handig is ter oriëntatie! Weet inmiddels mijn weg al aardig, maar soms loop ik nog wel verkeerd en dan moet ik dus omlopen, en wie houdt daar nou van? Hmm haha!
Inmiddels is het een paar dagen later dan het toen het bovenstaande geschreven is, en inmiddels sta ik nu al een paar dagen aan de balie. Het gaat steeds beter, door goed op mijn collega’s te letten en goed te luisteren leer ik veel en ik merk dat ik elke dag steeds meer kan! Dus das mooi. Gelukkig kan ik het ook met iedereen goed vinden tot nu toe, na 10 dagen lijkt het al of je velen al veel langer kent. Ken er ook genoeg niet maar goed :P

Verder, het eten hier aan boord is prima.Er zijn twee plaatsen waar ik kan gaan eten, beetje afhankelijk van het tijdstip. De eerste is de kantine uiteraard. Ten tweede mag ik zowaar gebruik maken van het restaurant waar ook gasten eten. Dat komt omdat mijn functie de rang heeft van halve officier, dan mag dat. Heb wel meerdere voordelen, maar om die nou allemaal op te noemen is nou ook weer zo iets. Maar eigenlijk ga ik altijd daar eten, behalve bij gebrek aan tijd of dat het dicht is. Ook probeer ik goed op m’n vitamientjes te letten, gelukkig is er gewoon chocolade melk, fruit, groente, meloentjes, kwark.. Dus dat komt wel goed  EN ik heb gisteren in Juneau spider roll sushi geteten, lekkah! :P

Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat. Denk veel aan jullie allemaal, mis jullie ook wel. Gelukkig ben ik al eerder van huis geweest dus dat zal allemaal wel goed komen!

Xx!


  • 23 September 2012 - 09:14

    Marissa:

    Hee meis! Wat leuk allemaal je hebt in 10 dagen al zoveel meegemaakt!
    Geniet ervan! Super leuk je verhalen te lezen!
    Liefs marissa

  • 23 September 2012 - 11:10

    Sayna:

    Super leuk verslag! Erg leuk om te lezen dat alles gaat! Geniet ervan en heel veel plezier! X

  • 23 September 2012 - 12:45

    Det:

    Hoi Elkie
    Fijn dat je al goed bent ingeburgerd en je weg al een beetje hebt gevonden, Blijf schrijven want we zijn benieuwd. Ik kan geen foto's kijken op deze pagina, raar toch? Zie ze alleen op facebook.
    Gr Det

  • 23 September 2012 - 17:26

    Giny:

    Hoi Elkie, kijk daar zit ik op te wachten op deze leuke verhalen. Op deze manier reizen wij een klein beetje met je mee en leren het leven op een cruise kennen. Dus veel en uitgebreid schrijven maar, want in real live zal het van zon reis voor ons er niet van komen denk ik, maar je weet maar nooit. Groeten Giny

  • 23 September 2012 - 20:25

    Ans:

    Hoi Elkie leuk om jou verslag te lezen .je schrijft prettig.
    geniet van deze reis en veel plezier gr ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Skagway

ms Volendam

Living the dream!

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2013

Terug.

08 November 2012

Australie!

23 September 2012

Een spruitje maakt nog geen groenteschotel

14 September 2012

I’m on a boat!

11 September 2012

Veilig aangekomen
Elkie

Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen op verschillende plaatsen ter wereld. Maar als je meer van diepte houd, is dat ook prima. Al weet ik niet precies of je daarvoor nu bij de goede persoon bent beland. Dat oordeel mag je zelf vellen.

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 63661

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 31 Oktober 2015

Ryndam

18 Januari 2014 - 01 Juli 2014

ms Volendam

17 Mei 2013 - 13 November 2013

ms Prinsendam

12 September 2012 - 14 Maart 2013

ms Volendam

22 Juli 2009 - 06 Februari 2010

VS - Miami

31 Januari 2008 - 21 Juni 2008

México - Playa del Carmen

Landen bezocht: