Eerste week aan boord - Reisverslag uit Bermuda Islands, Bermuda van Elkie R. - WaarBenJij.nu Eerste week aan boord - Reisverslag uit Bermuda Islands, Bermuda van Elkie R. - WaarBenJij.nu

Eerste week aan boord

Door: Elkie

Blijf op de hoogte en volg Elkie

25 Mei 2013 | Bermuda, Bermuda Islands

Hey hoi toppers!

Bedankt voor de reacties op het vorige verhaaltje! Alles gaat goed, hier de details:
Donderdag de 16de was het zover, vroeg uit de veren en op naar het vliegveld. Natuurlijk weer wat gedoe met inchecken. Na 3x gewacht te hebben om de verschillende vliegtuigen in en uit te kunnen was ik op een gegeven moment ook over. Gekke Amerikanen moesten ik, de meest obscure persoon op het vliegveld natuurlijk, ook even appart nemen maar eind goed al goed, niets bijzonders , iets met wat doe je hier en snel wegwezen weer jij. Ja, auf wiederschnitzel! Eenmaal in het hotel douchen en slapen en wakker geworden. 8 uur pick up maar hunnie reden voor m’n neus weg dus taxi genomen. Kan me niet herinneren dat Florida zo stipt is maar ja, moeten ze lekker doen , ik red me wel.
Op het schip aangekomen natuurlijk de hele ramtamtam van nieuwe crew door gemoeten, wat zaken geregeld enzo. Dit schip is heel, heul anders dan de Volendam. Heeft ook z’n eigen klasse De indeling is hartstikke anders. Wel hebben ze dezelfde vloerbedekking.
Het FO team hier komt relaxed over, de sfeer binnen het office is goed. Voor dit schip waren de afgelopen dagen druk , maar de sfeer veranderde daar niet om. Als dit is hoe het altijd is, dan is dat mooi. Verder is het werk natuurlijk gewoon hetzelfde en werd gelijk aan de telefoon gezet.
Mijn cabin hier is hier een stuk kleiner. Ik kan m’n spullen net kwijt. Maar het is ok. Kamergenootje is ook wel prima, het maakt haar niet uit wat ik doe en waar ik m’n spul neer pleur en ik kan gewoon mijn ding doen en ze stoort zich verder niet snel. Die heeft ook verder echt weinig spullen mee, dus meer ruimte voor mijn spulletjes hehehe. Ben nog druk bezig om het schip te leren kennen en alles wat daarbij komt kijken.
Verjaardag. Iedereen van het team wist het, ze verastten me met een taart uit het niets. Erg leuk, heb me toch nog een beetje jarig gevoeld op m'n tweede dag hier tussen allemaal onbekenden hahaha! Had echt niet verwacht dat ook maar iemand het zou weten en had daar eigenlijk verder ook helemaal niets van verwacht.
Eten is ook prima, kan natuurlijk gewoon weer in het Lido eten dus wel prima. Ook weer standaard ijs en chocolade taartje als dessert. Wordt gecompenseerd door veel fruit, lekker. Verder heb ik mn plannetjes voor de gym gepland, dus dessert mag blijven hehehe.
Verder al één haven achter de rug, Hamilton (Bermuda). Wel mooi , kreeg een beetje Bahama gevoel. Even de supermarkt in, wasmiddel enzo gekocht. Dat op het schip gedropt en toen effe de lokale KFC gescoord, en toen naar het strand zonder strandtent. In Hamilton was namelijk ook geen hond te beleven en Bermuda heeft veel stranden, dus logisch. Alles kwam precies uit met de bus terug en de tijd dat ik terug moest zijn. De tijd maximaal kunnen benutten. Ook maar eens binnenkort kijken of ik nog een tour ofzo kan doen, meer vrije tijd hier en kan dus daar kan ik gebruik van maken.
Momenteel bezig met het oversteken van de Atlantische Oceaan, 7 dagen op zee in totaal. Langste voor mij tot nu was 4 of 5 dagen dus dat is wel lang. Scheelt dat ik nog maar net aan boord ben en vermaak ik me wel.
Ben verder blij dat ik dit weer mee mag maken, het is niet voor iedereen weggelegd. Ben erg benieuwd wat ik de komende maanden meemaken mag. Ik was gewoon vandaag ook al kwijt welke dag van de week het was/is, even de lift genomen want het tapijt haalt me dan uit m’n wazige waas. Klinkt vast vreemd maar op het tapijt in de lift staat welke dag van de week het is, dus zo vreemd is het niet. Er zijn wel vreemdere dingen maar daar ga ik het niet over hebben. Uhm ja, tijd om het verhaal te eindigen, bij deze.

Kus!

  • 25 Mei 2013 - 23:07

    Moeders:

    Ha die Elk,de reis naar de boot toe is al een avontuur op zich. Maar fijn om te horen dat het goed gaat. Ben nu al benieuwd naar het volgende verhaal.
    Dikke pakkerd

  • 26 Mei 2013 - 00:04

    Jen :

    Haai!! Meissie!! wat een avontuur heb je nu al achter de rug.. haha uitgerekend jou moesten ze er weer uit pikke bij de controle.. gelukkig ben je goed aangekomen en heb je het naar je zin.. zie je wel;) en de gym! goed initiatief! heb je al veel taartjes gescoord? haha.. heel erg veel succes en nie vergeten... Onwijs blijven genieten van elk moment! Ook deze ervaring neemt niemand je meer af!! liefs knufs.. Jen

  • 26 Mei 2013 - 01:02

    Barbara:

    super leuk verhaaal!!!! met de dag vind ik t spannender worden!!!! ik ben echt zoooo benieuwd hoe de sfeer is aan boord, hoe alles werkt etc etc.. nog 4 weekjes en ik zit ook aan boord!
    leuk om alvast je verhalen te lezen!! veel plezier en succes.. en w mailen! ;)

  • 26 Mei 2013 - 12:26

    Det:

    Hoi Elkie
    Nou dat was om te beginnen al weer een spannende reis. Goed dat je dat niet de eerste reis allemaal is gebeurd.Zo zie je maar weer, je bent al een slimme zelfstandige meid op je 25ste.
    Fijn dat ze wel wisten dat je jarig was. Heb je het tenminste nog een beetje kunnen vieren.
    Wat zijn de vreemdere dingen dan de dag van de week op de vloer van de lift? Kijk dat willen wij dan wel weer graag weten en je reisverhalen natuurlijk.
    gr Det

  • 26 Mei 2013 - 19:43

    Giny:

    Hoi Elkie, fijn dat je weer reisverhalen schrijft, ik geniet er steeds weer van. Nog gefeliciteerd met je verjaardag, leuk dat ze je er daar mee verrasten. Ook leuk om te lezen hoe het kukentje uit Hexel zich overal in de wereld wel redt. Gied gedaan meisie, dikke duim.groetjes.

  • 28 Mei 2013 - 23:35

    Joke:

    Ha Elkie,
    Wat een verhaal al weer, dat ze jou dan net er weer uithalen, ti's wat.
    Fijn dat de rest dan wel weer relaxt is , geniet er nog van alles wat je ziet, en laat ons gauw weer meegenieten.
    Groetjes Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bermuda, Bermuda Islands

Elkie

Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen op verschillende plaatsen ter wereld. Maar als je meer van diepte houd, is dat ook prima. Al weet ik niet precies of je daarvoor nu bij de goede persoon bent beland. Dat oordeel mag je zelf vellen.

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 1336
Totaal aantal bezoekers 63614

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 31 Oktober 2015

Ryndam

18 Januari 2014 - 01 Juli 2014

ms Volendam

17 Mei 2013 - 13 November 2013

ms Prinsendam

12 September 2012 - 14 Maart 2013

ms Volendam

22 Juli 2009 - 06 Februari 2010

VS - Miami

31 Januari 2008 - 21 Juni 2008

México - Playa del Carmen

Landen bezocht: