Cruise naar de Bahama's - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Elkie R. - WaarBenJij.nu Cruise naar de Bahama's - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Elkie R. - WaarBenJij.nu

Cruise naar de Bahama's

Door: Elkie

Blijf op de hoogte en volg Elkie

28 Januari 2010 | Bahama's, Nassau

Voordat je verder leest wil ik je even een compliment geven, maar alleen wanneer bovenstaande ook allemaal al gelezen is. Het zijn namelijk al 9 pagina’s en ik ben nog lang niet klaaar.
Vrijdag om 2 uur ’s middags ging ik weg van het werk. We gingen met z’n vieren. We hebben de taxi gepakt die ons naar de poort heeft gebracht. Daarna ingecheckt op de terminal en daarna konden we het schip op. Inchecken is zoals bij het vliegveld, alleen heb je je koffer al afgegeven voordat je incheckt, en krijg je geen boarding pass voor het vliegtuig maar ook niet voor de boot. Wat je wel krijgt is een kamer”sleutel” (gewoon zo’n kaart hehe). Daarna mag je nog drie keer bewijzen dat je een reservering hebt en dan ben je op de boot binnen. Natuurlijk had ik al twee boten gezien van binnen voordat ik deze binnenkwam, en ik moet heel eerlijk zeggen dat die boten beiden mooier en luxer waren. Niet dat deze niet mooi was hoor, maar goed, ik heb natuurlijk al een hoge standaard zoals je begrijpt hhahaha grapje natuurlijk. Goed, daarna naar onze kamers gegaan. Kleine kamers, en dan te bedenken dat personeel op nog kleinere kamers verblijven. Of op dezelfde kamers maar dan met meer mensen. Nou, daar even alles wat we voorlopig niet nodig hadden achtergelaten en toen het schip verkennen. Nou, alle hoeken en gaten ervan gezien. Er was een zwembad (niet ongebruikelijk), een casino, een klimwand, een basketbalcourt, een gym, en wat al nog niet meer. Paar foto’s gemaakt. En toen moesten we de veiligheids “training” doen. Dat is ook iets anders dan in het vliegtuig. Wel logisch, want het is een boot. Maar goed, iedereen moest op dek 7 gaan staan, maar waar precies lag dan aan je kamernummer. Nou, wordt daar voorgedaan hoe je je zelf in leven kunt houden met reddingsvestjes en sloepen en daarna kon je weer weg. Nah, toen maar gelijk even een plak pizza gepakt en daarna nog een en daarna nog een. Al het eten was inclusief dus waarom ook niet. Behalve Johny Rockets, daar moest je voor betalen. Met andere woorden, wou je iets wat echt lekker was en ongezond (in amerikaanse stijl uitgelegd hier) dan mag je gaan betalen. Niet aan gedaan uiteraard.

De boot wiebelde al aardig en we zijn naar de lobby gegaan om daar van een Bahama Mama te genieten (een drankje.._). Ooh ik heb helemaal geen zin om net zo uitgebreid over de Bahama’s te vertellen als over Mexico. Ik vond het zeker net zo leuk maar heb nu al zoooo veel geschreven en ik weet zeker dat jullie dat ook vinden…

Goed, we zijn gaan slapen. Dat is raar op een boot, je voelt echt dat je vaart. Ook als je gaat lopen en naar buiten gaat en de zee de andere kant op ziet gaan dan waar je heen gaat, wordt je echt niet goed. Moet je dus niet naar kijken. Nou ja, dat geld in ieder geval voor mij, niet altijd, maar soms wel.
Zaterdags zouden we op het privé eiland van Royal Carribean aanmeren, een pareltje dat eiland zou het zijn. Helaas was het weer zo slecht en de zee zo wild, dat dit helemaal niet kon. Het feest viel dus letterlijk in het water. Dit hield in dat we de hele dag op de boot moesten blijven. Buiten was het slecht weer, echt koud, mist, regenachtig. Dus bij het zwembad genieten zat er niet bij. Veel tijd hebben we doorgebracht in het Casino. En vooral bij de alom bekende goldrush. Daar ook mij even aangewaagd, met oehoe wel 5 dollar, en daarna het voor gezien gehouden want ik ken dat spel maar al te goed en het is de moeite gewoon niet waard. Het enige wat uitlokt zijn de 20, 50 en 100 dollar briefjes die bijna vallen maar niet zolang jijzelf speelt.
Verder hebben we natuurlijk genoten van al het eten dat er aan boord was te vinden. Ik had de ijstoko al snel gevonden en heb dan ook menig ijsje naar binnen gewerkt. Al met al was het erg gezellig met z’n vieren en hebben we ons goed vermaakt. ’s Avonds naar de show wezen kijken op het schip, van hetzelfde kaliber als wat er zich altijd in Iberostar afspeelt alleen was de kwaliteit echt een stuk lager. En het was ook minder leuk. Ik kan me voorstellen dat wanneer je niet veel van dat soort dingen gezien hebt en ook niet weet hoe het allemaal werkt, dat je het nog leuk kan vinden ook, maar goed, dat zal wel aan mij liggen dan bij deze.
De volgende dag zouden we naar Nassau gaan. Daar zijn we gelukkig wel aangekomen. Nog steeds was het weer niet echt goed, maar zo nu en dan toch een beetje zon. Daar dus wel aan land geweest, naar Paradise Island gegaan (wat zijn naam veel minder eer aan doet dan Playa Paraïso, maar dat terzijde) en daar het Atlantis hotel bezocht. Zoek maar op google op, is een ongelooflijk groot en mooi hotel waar echt van alles te doen en te zien is. Daar niet lang geweest, want we wouden graag het strand van de Bahama’s zien. Die gevonden, rondgelopen. Mooi blauw water, maar niet heel bijzonder. Zelfde verhaal met het nog nooit eerder gezien dan zal het vast erg blauw zijn, maar ik had dat blauwe een week eerder al mogen aanschouwen elders dus ik was er al van voorzien haha. Maar het was zeker mooi hoor, toch jammer dat het hard waaide en een complete zandstraling een feit was. Erg lang rondgewandeld en ervoor gezorgd dat we weer optijd op het schip terug waren.
Daar nog van de laatste avond genoten, nog meer pizza gegeten en veel te laat naar bed gegaan want de volgende ochtend moesten we vroeg opstaan en daarna naar het werk. Allemaal wel goed gekomen maar waren allemaal wel lekker moe.
Verhaaltje over de laatste weken in Miami maak ik wel als ik weer thuis ben.

Het was erg leuk, ik heb verschillende banen gezien die ik ook wel zou willen doen op een schip. Alleen weet ik niet of fik wel altijd op een schip zou kunnen zitten, met slecht weer kun je geen kant op, ook niet als je vrij bent. En je woont opzicht op je werk. Maar goed, tijd genoeg om over na te denken, ik sluit niets uit!

Nou, volgende verhaaltje maak ik pas als ik thuis ben denk ik. Ben het typen nu echt zat! ;)

Doe het allemaal voorzichtig aan en we zien elkaar vast snel weer!

• 31 Januari 2010 - 11:04

Mams:

toch nog wel een aardig verhaaltje hoor maar je kunt wel merken dat je genoeg hebt van het schrijven waar ik mij dan ook wel alles bij voor kan stellen.