Bijna weg.. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Elkie R. - WaarBenJij.nu Bijna weg.. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Elkie R. - WaarBenJij.nu

Bijna weg..

Door: Elkie

Blijf op de hoogte en volg Elkie

19 Juli 2009 | Nederland, Almelo

Hallo!

Woensdag steek ik wederom de Atlantische Oceaan over om daar ruim zes maanden door te brengen. Dus kunnen jullie weer lekker verhaaltjes lezen daarover.
Wat ga ik doen? Ik ga stage lopen bij een Destination Management Organisation genaamd Travalco USA. Ik neem aan dat vrijwel iedereen wel ongeveer weet wat zo’n bedrijf allemaal bewerkstelligd, als dat niet zo is kijk dan op www.travalco.com.
De afdelingen waar ik stage ga lopen staan al vast, de nadruk ligt op de Product Department. Hier zal ik de laaste twee maanden van mijn stage doorbrengen, dus daarover en over andere zaken die betrekking hebben over de inhoud e.d. van mij stage volgt ter zijne tijd informatie.

De plaats waar het bedrijf zich heeft gevestigd is ook niet mis. Het ligt in Miami. In eerste instantie was dit feit een aangename bijkomstigheid. Het zit namelijk zo: ik wilde graag stage lopen bij een touroperator waar Engels de voertaal is, om zowel het business leven bij een touroperator te ervaren en daarnaast mijn Engelse taalvaardigheden te verbeteren. Aangezien school altijd een aanbod heeft van mogelijke stageplaatsen ben ik mij daar eens in gaan verdiepen. En wat bleek? De enige touroperator die school in de lijst had staan, waar Engels de voertaal is, zit in Miami. Dus daar op gesolliciteerd en zo zie je maar. Als het niet was gelukt, was ik wellicht zelf opzoek gegaan naar een touroperator. Misschien dichter bij huis, in Engeland of iets dergelijks. Maar dat zullen we nooit weten.

Ja, en dan even over woensdag. Ik vlieg vanuit Düsseldorf non-stop naar Miami. Het vliegtuig gaat vliegen om 13:40 en land in Miami om 18:00 lokale tijd. Het is daar zes uur vroeger dan hier, dus ik zit ruim tien uur in het vliegtuig te koekeloeren. Eenmaal in Miami zal ik van het vliegveld op worden gehaald door twee stagiaires van Travalco die eveneens mijn kamergenoten zullen zijn, en logischerwijs nemen zij mij dan ook mee naar de plaats waar ik mij de daaropvolgende maanden zal huisvesten. Het appartementen is van allerlei faciliteiten voorzien, zoals tennisbanen, squashbanen, en zwembaden om maar iets te noemen. Dat staat me wel aan. Daarnaast ligt het slechts op vijf minuten lopen van Travalco verwijderd.

De eerste anderhalve week dat ik daar ben, heb ik vakantie. Nu valt er in Miami genoeg te beleven, dus ik denk niet dat ik me zal vervelen. Vooral niet omdat Miami Beach op 30 á 45 minuten met de bus van het appartement af schijnt te liggen.

De datum waarop ik terugkeer naar het pittoreske Hoge Hexel, is ook al bekend, dus pak je agenda er maar bij. Ik vertrek op 5 februari om 20:10 uit Miami. (Voor de snotapen onder jullie, dat is dus op 6 februari om 02:10 Nederlandse tijd) Wat als gevolg heeft dat het vliegtuig met mij erin als het goed is rond een uur of elf weer in Düsseldorf landt!

Ja alles staat een beetje door elkaar want ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier nu allemaal neer moet zetten. Evenzogoed is het verhaal wederom lang, maar toch beknopt voor mijn doen. Dat komt denk ik doordat…
1…. ik nu nog steeds niet besef dat mijn dagen hier in Nederland geteld zijn en ik voor het weet mij in een wereld waan waarvan ik me nu nog maar weinig van voor kan stellen.
2…. ik er uiteraard veel zin in heb.
3…. ik ook al veel zin heb om weer thuis te komen.
4…. ik als ik niet zou gaan er ongetwijfeld veel spijt van zou krijgen dat ik niet gegaan ben.
En die laatste reden geeft dan ook de doorslag: hoewel ik het niet leuk vind dat ik alles en iedereen hier achterlaat, weet ik dat ik terug kom en dat ik er geen spijt van zal krijgen dat ik dit avontuur aan ben gegaan.
Tenslotte, als je elke keer een bericht wil krijgen als ik hier iets neergezet heb, dan kun je ergens je e-mail adres invullen. Kreeg je al een bericht en wil je dat niet meld je dan maar af.

Good goan!

  • 19 Juli 2009 - 13:43

    Danielle:

    Ja daar gaat Elkie weer naar de andere kant van de wereld! zet me op he, je kunt het en vreselijk veel plezier!!!

  • 20 Juli 2009 - 08:20

    Amber:

    yeah(H) Je zei niet dat er tennisbaan enzo bij je kamer was dude! Je wilde zeker niet dat ik mee zou gaan he:P jaja ;)
    En het is nog dichterbij dan Curacao ook! 10 uur, pff eitje haha
    Nou daag!

  • 22 Juli 2009 - 13:33

    Mam:

    Nou Elk , als je dit leest ben dus goed over gekomen.Wij hier ook.
    Al hoewel Bram vond het niet nodig om de navigatie te gebruiken zodat we eerst weer veel meer van Duitsland hebben gezien dan nodig was !!!!!!!!!Nou ja je begrijpt het wel.
    Hopelijk heb je tijdens de vlucht lekker kunnen slapen en kun je er met frisse moed tegen aan.
    groeten van ons

  • 24 Juli 2009 - 19:39

    Nijveld:


    hallo Elkie veel plezier en geniet er van gr. uit haarle

  • 25 Juli 2009 - 13:11

    Giny:

    He, Elkie, je bent al aangekomen in Miami? Het begin is er en zoals het spreekwoord zegtis alle begin moeilijk. Ik hoop dat dit voor jou niet opgaat. Geniet ervan,groeten Giny

  • 25 Juli 2009 - 13:48

    Det:

    Hé Elkie
    Al weer beland in verwegistan? Gelijk heb je. Go girl
    groetjes uit een nat en koud Oldenzaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elkie

Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen op verschillende plaatsen ter wereld. Maar als je meer van diepte houd, is dat ook prima. Al weet ik niet precies of je daarvoor nu bij de goede persoon bent beland. Dat oordeel mag je zelf vellen.

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 63617

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 31 Oktober 2015

Ryndam

18 Januari 2014 - 01 Juli 2014

ms Volendam

17 Mei 2013 - 13 November 2013

ms Prinsendam

12 September 2012 - 14 Maart 2013

ms Volendam

22 Juli 2009 - 06 Februari 2010

VS - Miami

31 Januari 2008 - 21 Juni 2008

México - Playa del Carmen

Landen bezocht: