Bitterballen! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu Bitterballen! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu

Bitterballen!

Door: Elkie

Blijf op de hoogte en volg Elkie

01 Mei 2008 | Mexico, Playa del Carmen

Hola hola! Que tal?
Weer eens tijd voor een verhaaltje. Er was eens…. geen electriciteit! Maar dat deert niet, want de batterij zit nog vol. Wat een geluk!

Ten eerste wil ik even mijn tantes Ans en Joke bedanken voor de kaartjes! Erg leuk, en wat een mooi oerhollands kaartje tante Ans! Bij deze dus heel erg bedankt!
Daarnaast hoop ik ook dat jullie samen met mijn mama en andere zussen een erg leuke vakantie hebben gehad! Ik heb al wat foto’s mogen bewonderen en het ziet er erg leuk en vooral gezellig uit. En van mams heb ik natuurlijk ook al wel het één en anders gehoord.

Nu wat informatie uit Meggiko.
Het is hier nog steeds warm en erg mooi weer. En dat blijft ook wel zo tot het moment dat ik vertrek. Daarna ook wel maar dat zal ik dus niet meemaken want dan ben ik dus al weg. En wat doe ik als het warm is en mooi weer is en de zee op loopafstand heb? Juist, voy a la playa. Daar kun je in binnen-Nederland alleen maar van dromen. Dus droom maar mooi door. Maar op dit moment is het al wat gewoon voor mij. Wel vreemd te bedenken, maar eigenlijk ook weer niet. Want toch.
Verder is er afgelopen week een nieuw Nederlands meisje bijgekomen. Zij woont nu ook bij ons in het appartement en het is gelukkig een aardig meisje. Dat is dus wel leuk, en volgens horen zeggen (dat is geen naam) komen er in de maand mei nog meer bij. Ben benieuwd.
Ook zijn Monique’s ouders vorige week aangekomen en die hebben we opgehaald van het vliegveld. Onderweg zijn we nog gestopt bij een uitgestorven strand en daarna nog even bij wederom een echt helderblauwe zee. Om dit digitaal waar te nemen verwijs ik u naar www.flickr.com/photos/elkieinmexico. Ook voor andere foto’s te bezichtigen.
Verder was afgelopen week mijn laatste week op de afdeling Guest Services, oftewel Public Relations. Wederom was dit een leuke afdeling en heb er weer verschillende dingen van geleerd. Maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen.
Daarmee ben ik dus afgelopen maandag op een nieuwe afdeling begonnen: bodas, oftewel bruiloften. Heb er nu twee dagen werken opzitten, en het bevalt me wel. Kom nu ook buiten op het strand onder het werk, dus wederom ocean view, haha!
Ook hadden we gisteren een feestje voor alleen Nederlanders. We waren zo ongeveer de jongste aanwezigen, maar dat maakt niet uit want er waren bitterballen! Verder was het gezellig en wel vreemd om zo aan de Caribische zee zoveel Nederlandse muziek te hebben en bitterballen te eten..

Ook leer ik steeds beter Spaans. Nu moet je niet verwachten dat ik van alles in het Spaans kan zeggen, dat is wel zo maar niet bijzonder veel hoor. Maar het begrijpen gaat me veel beter af. Praktisch begrijp ik nu zo ongeveer elk gesprek wel wat ik hoor in het Spaans. Laatst waren collega’s bijvoorbeeld aan het praten. Ik begreep zelfs elk woord. Maar praten blijft lastig. En niet omdat ik last van mijn mond ofzo heb, neen, omdat ik niet elk woord in het Spaans weet. Jullie schrokken vast al, maar het is niets ernstigs gelukkig.

Ook zijn we afgelopen week een keer naar een film wezen kijken. Was een goede film. Een thriller, en daar houd ik wel van. Lekker gillen. Niet dus. Maar het kwam voor velen wel zo over.
Daarnaast zitten we nu al ruim over de helft. Samen met deze week erbij ben ik nog 8 weken hier. Dat is soms best raar, maar daar ga ik ook jullie niet mee lastig vallen anders wordt het weer zo’n lang zeur verhaal.

Dus allemaal, fijne koninginnedag, hoewel die eigenlijk al weer voorbij is bij jullie. Maar hier nog niet. En fijne vakantie verder en wat al niet meer. Niet te veel dromen en als het koud is moet je maar aan een tropisch strand denken. Dat helpt wel. Of trek er nog een trui bij aan.

Poeh he, mijn verhaaltjes worden steeds korter! Maar toch was dit het al wel weer.

De groet’n, doe ’t henig an en woart oe! Später!

• 03 Mei 2008 - 01:38

Sabine:

Hey Elkie,
    Wat leuk dat je steeds bij andere afdelingen kunt werken!!! ik sta alleen maar bij receptie en achter de bar.. Saai....
    Maar goed, het weer wordt hier steeds slechter, dus dat is helemaal niet zo leuk natuurlijk!!!
    Nog heel veel plezier met je stage en ik zie je in september wel weer!!

Groetjes uit Melbourne, Sabine