Huisdieren en andere noviteiten. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu Huisdieren en andere noviteiten. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu

Huisdieren en andere noviteiten.

Door: Elkie

Blijf op de hoogte en volg Elkie

08 April 2008 | Mexico, Playa del Carmen

Missen jullie me nog?

Zo, weer een week voorbij, dus weer tijd voor een nieuw verhaal van mij. Of je het nou leuk vind of niet, zo is het en niet anders.
Zoals vermeld werk ik inmiddels bij de Public Relations. Daarbij hoort ook het onderdeel Guest Services, wat de kiosk inhoud. Maandag ben ik daar begonnen. ’s Ochtends heb ik in de kiosk van Guest Services gestaan. Wat daar de werkzaamheden zijn, zijn o.a. het maken van reserveringen voor de á la carte restaurants. Dat gebeurt door middel van een niet al te ingewikkeld computersysteem dat zelfs ik wel begrijp. Dat is dus niet zo heel erg moeilijk. De middag heb ik doorgebracht op het kantoor. Hier werden mij weer een aantal nieuwe dingen uitgelegd, dus das mooi.
Voor de rest van de week heb ik het kantoor en de Guest Services afgewisseld. Het is wel leuk en ik heb ook wel het gevoel dat ik iets van opsteek. Persoonlijk vind ik Guest Services iets leuker, want daar is er meer contact met de mensen. Leuk en minder leuk contact.

Woensdag was mijn vrije dag. Toen ben ik naar Cancun gegaan. Daar heb ik op het strand gelegen en een beetje in de winkels rondgekeken. Was leuk en ben er eens een keer niet verbrand maar wel bijgekleurd. Voor mijn doen ben ik al best bruin. Is ook wel leuk voor als ik terug kom toch.
Daarna zijn we gaan eten en ben ik met de bus naar huis gegaan. Het is verstandig om je goed aan te kleden als je de bus hier neemt, want de airco staat op -30, wat mij betreft een beetje groot verschil met de temperatuur van buiten die toch wel rond de 30 graden ligt. Daarna dus thuis, even wat kleren wassen. Op een gegeven moment zie ik in mijn ooghoeken iets zich voortbewegen. Dat klopte niet, want ik was alleen thuis. Dacht ik. Dus ik erheen. Wat blijkt daar te zitten? Een heel, groot, zwart, groot, vies beest. Dat was best eng, want hij zag er niet bepaald aardig uit. En toen ik begon te praten zei hij ook niets terug, dus aardig was ie inderdaad niet. Maar goed, het beest liep in de richting van de deur. Dus wou ik hem d’r uit gooien, gaat dat beest harder wandelen en schiet onder het bed van die Mexicaanse kamergenoot. Dus ik dacht, mooi laten zitten daar. Dus ga ik even op mijn bed zitten, komt dat beest ineens tevoorschijn! Aaaah! Nu ben ik geen schijterd, maar dit was geen leuk beestje, ik verwijs u naar die ene, niet bepaald mooie, maar wel alleszeggende foto.
Gelukkig ging het beest stilzitten, dus kon ik er een bekertje overheen zetten, er een papiertje onderschuiven en had ik het beest in de val. Maar toen durfde ik het geheel niet vast te pakken, want wat als het mis ging en het beest viel en misschien wel op mijn voeten. Geen denken aan. Nee.
Dus maar even buiten gaan kijken of er iemand was. Niemand. Fijn, met zo’n beest naast m’n bed. Maar toen hoorde ik de deur van de buren opengaan, dus heb ik hunnie er maar bijgehaald. Wat bleek, was het een zwarte schorpioen! Een schorpioen, aaaah! Vroegen ze of ze hem dood moesten stampen. Mochten ze zelf weten. Dus toen liepen ze met dat beest hun huis in. Dus ik weer mijn huis in. Hoor ik later iemand stampen en iets kraken. Weg huisdier. Eerst dooie kakkerlakken, dan een schorpioen, wat zal er volgen? Want in deze streek leven ook hele leuke spinnen. Vogelspinnen.

Maar verder heb ik eigenlijk niet zoveel te melden. Het is hier ook een best lui leven, want buiten het werken hoef ik niks en alles mag. En dat is niet bepaald erg ofzo.

Zorgen jullie goed voor elkaar?

En oja, als het koud is, moet je aan een land denken waar het warm is. Dan krijg je het vanzelf wel weer warm.

  • 11 April 2008 - 12:44

    Joke:

    goedemiddag Elk

    nou dat is nog eens wat anders dan een hooiwagen uit nederland zeg, kan me voorstellen dat je zo'n beest niet even met je handen oppakt. doe dat ook maar niet met de spinnen(met je handen oppakken dus) Maar verder gaat het allemaal goed zo te lezen, jij nu nog lekker aan het strand maar met een beetje geluk wij ook over een week. Kunnen wij misschien ook zeggen dat het wel erg warm is!! nou Elk werk ze en groeten uit Lemele

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elkie

Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen op verschillende plaatsen ter wereld. Maar als je meer van diepte houd, is dat ook prima. Al weet ik niet precies of je daarvoor nu bij de goede persoon bent beland. Dat oordeel mag je zelf vellen.

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 63608

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 31 Oktober 2015

Ryndam

18 Januari 2014 - 01 Juli 2014

ms Volendam

17 Mei 2013 - 13 November 2013

ms Prinsendam

12 September 2012 - 14 Maart 2013

ms Volendam

22 Juli 2009 - 06 Februari 2010

VS - Miami

31 Januari 2008 - 21 Juni 2008

México - Playa del Carmen

Landen bezocht: