Gezwets, leuterkoek en kwezelarij. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu Gezwets, leuterkoek en kwezelarij. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Elkie R. - WaarBenJij.nu

Gezwets, leuterkoek en kwezelarij.

Door: Elkie

Blijf op de hoogte en volg Elkie

30 Maart 2008 | Mexico, Playa del Carmen

Bedwolven onder zonnestralen, onder een strak blauwe hemel met een lekker briesje is het weer eens tijd voor een paar letters die informeren over de omstandigheden alhier in het overzeese Caribische oord..
Zoals uit de eerste zin al blijkt is het weer hier nog steeds niet mis. En laat ik daar nou helemaal geen problemen mee hebben. Want dan kan ik lekker rondwandelen in zomerkleding.
Maar om nou een heel verhaal te houden over het weer is ook weer zo wat, dat mag ieder ander wel doen. Voor deze ene keer ook die van SBS6 uit Friesland.

Waar het uiteindelijk toch om gaat hier is het stage lopen, dus laat ik daar maar wat woorden over vallen.
De afgelopen vier weken heb ik dus stage gelopen bij de receptie, waar ik vandaag mijn laatste dag zal beleven. Daarom zal ik er wat over vertellen over hoe dat nou was.
Ik moet zeggen dat ik het wel leuk werk vind, maar ik vind het ook wel leuk dat ik nu naar de public relations mag en weer iets nieuws kan leren. Eigenlijk weet ik nu alles wat ik op de receptie zou moeten weten, dus kan ik daar mooi wat mee doen. Ik heb vooral geleerd om geduldig te blijven. Er zijn gasten, vaak uit één bepaald land (je mag raden welk land), die denken dat ze alles, maar dan ook echt alles zijn, mogen en vooral ook krijgen. Beleefd en geduldig blijven leer je dan wel, ook al denk je soms wat anders. Maar dat zal ik hier dan maar niet neerzetten. Verder heb ik natuurlijk ook al veel andere dingen geleerd, zoals hoe dit hotel bepaalde zaken aanpakt. Het is wel veel om op te noemen, maar ik kan zeggen dat ik de werkzaamheden stuk voor stuk wel leuk vond en eigenlijk geen moment heb gedacht dat het niet leuk was. Gelukkig maar dus. En als er iets was, kon ik het altijd vragen, ook erg fijn.
Maar goed, gisteren was het zaterdag, de drukste dag van de week. Veel mensen die weggaan maar ook veel mensen die aankomen. Dus lekker veel te doen en de uren vliegen voorbij, en ze hebben niet eens vleugels, kun je na gaan. En als ik terugkijk, kan ik alles al best zelfstandig. Dat is fijn om achteraf te kunnen merken.

Natuurlijk had ik deze week ook weer een vrije dag, deze keer op een donderdag. Eerst had ik nog geen benul wat ik zou gaan doen, maar Veronique belde maandag. We hadden het al eerder gehad over paardrijden op het strand, wat dan weer gedaan kan worden bij een ranch. En ze had er één gevonden, en nog dicht bij Playa del Carmen ook. Dus dat wilde ik wel.
En zo gezegd, zo gedaan. We gingen dus paardrijden. Dat was erg leuk. Het was wel heel anders dan gewend, want het waren van die western zadels en dat is toch wel wat anders hoor. Maar dat deert verder ook niet. En ook met één hand, maar goed, dat is op zich niet zo heel lastig. Wanneer men ervaring had met rijden, kon je dat aangeven en dan mocht je galopperen op het strand, nou dat wouden we wel.
Het was trouwens wel één commerciële boel, want de groep was minstens met dertig personen. Waaronder nog twee andere Nederlandse meiden die ook rijervaring hadden en dus ook gingen galopperen. Nou eerst in een hele lange rij met die grote groep naar het strand stappen. Dat had ook wel iets sneller gemogen, maar goed, het was duidelijk dat slechts heel weinig mensen eerder op een paard hadden gezeten.. Nou goed, op het strand aangekomen werden we apart genomen om te galopperen. En wat bleek, de vier Nederlanders waren de enigen. Is dat leuk of niet. Kies maar. Maar in ieder geval, galop in western termen is niet dat het gewoon maar galop is. Dat gaat best snel. Dat was dus wel leuk.
Terug naar de groep, en even uitgerust. Hadden ze ons niet verteld dat ze het water in gingen, dus hebben we dat mooi gemist. Maar goed, daarna weer terug.
Heb ook weinig foto’s kunnen maken, vandaar. Maar er zijn er wel wat hoor, dus kijk maar weer op http://www.flickr.com/photos/elkieinmexico/show/ Daarna zijn we naar Playa terug gegaan en hebben we sushi gegeten. Daar hadden we het ’s ochtends nog over. Want één van die andere Nederlandse meiden was daar een keer ziek van geworden.
En nu moet je opletten. Toen ging ik vragen of de sushi dan niet goed gaar was. Ja, weet ik veel, ik had nog nooit sushi gezien. Nou, dat was voor dit niet visetende mens toch een nieuwe wereld, haha. En ik vond het ook nog best lekker, kun je nagaan! Dus toch visetend.
Maar goed, ik was goed moe en heb dan ook bijtijds mijn kuikennest opgezocht.
En dat was de dag voor eergisteren en over het stagelopen heb ik al wat woorden hier neergezet.

Später!

  • 30 Maart 2008 - 19:21

    Det :

    Hoi Elkie
    Tjonge wat vliegt de tijd toch, heb je het er al weer opzitten op de receptie. Ben benieuwd of de volgende afdeling ook zo goed bevalt. Mooie plaatjes van het paardrijden hoor. Hoe lang blijf je daar eigenlijk nog?
    Groetjes uit een koud kikkerlandje

  • 01 April 2008 - 13:16

    Rianne:

    Ha die Elk,
    Wat een geluk dat je hebt geleerd om geduldig te zijn (is altijd al verschrikkelijk handig om geduldig te zijn en vooral te blijven!!!!!!!!!!)
    Maar nou vooral want we hebben je een klein pakketje gestuurd en volgens mij gaat het lang duren voor dat het eindelijk bij jou is. Al moet ik er wel bij zeggen dat het volgens TNT post maar 8 à 10 dagen duurt ????????? dat is dan toch weer niet zóóóó héééél lang.
    Nou kuuk'n doet hennig an.
    Groot Gemis een dikke pakkerd van ons en vele dikke likken en neusjes van de viervoeters !!!!!!!!!!


  • 01 April 2008 - 15:13

    Rianne:

    kan ook zomaar een 1 april grap zijn van TNT post, je weet het niet met die lui.

  • 02 April 2008 - 13:57

    Giny:

    Hoi Später, lekker in het water. Mooie foto's om jaloers op te worden.Goeie mop van die sushi, net iets voor jou.Ben blij dat je vis eten toch bent gaan waarderen. Fijn dat je het naar je zin hebt, geniet er nog maar van want voor je het weet is je stage daar voorbij.Je moeder en de tantes zijn zich ook al druk aan het voorbereiden op een vakantie naar de zonnige Griekse eilanden. Geen nieuws uit Raalte verder. groetjes Giny

  • 03 April 2008 - 07:15

    Lianne:

    Hoi Elkie!

    Als je wil lachten moet je je vader eens vragen hoe de avond van de smokkeltocht was samen met mijn pa en de fles berenburg in het bos ;)
    Volgens mij een groot succes :P
    hahaha

    Groetjes! en nog heel veel succes daar!

  • 03 April 2008 - 16:50

    Ard Abbink:

    He Elkie,
    Deze x maar een berichtje in het nederlands.
    Hoorde dat je er niet veel van begreep...
    Had verwacht dat je spaans / mexicaans nu toch wel optimaal was :P
    Naja, leuk om te lezen dat het je er nog steeds bevalt.
    Geniet er nog even van! ;)
    Groeten uit vr'veen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elkie

Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen op verschillende plaatsen ter wereld. Maar als je meer van diepte houd, is dat ook prima. Al weet ik niet precies of je daarvoor nu bij de goede persoon bent beland. Dat oordeel mag je zelf vellen.

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 63615

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 31 Oktober 2015

Ryndam

18 Januari 2014 - 01 Juli 2014

ms Volendam

17 Mei 2013 - 13 November 2013

ms Prinsendam

12 September 2012 - 14 Maart 2013

ms Volendam

22 Juli 2009 - 06 Februari 2010

VS - Miami

31 Januari 2008 - 21 Juni 2008

México - Playa del Carmen

Landen bezocht: